آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

ایرانیان در کدام شبکه‌های اجتماعی بیشترین فعالیت را دارند؟

  • -
ایرانیان در کدام شبکه‌های اجتماعی بیشترین فعالیت را دارند؟

با گسترش تکنولوژی و اینترنت، بازار شبکه‌های اجتماعی هم روز به روز افزایش می‌یابد. به طوری که روزانه شاهد ساخته شدن اپلیکیشن‌های مختلف با قابلیت‌های جذاب‌تر هستیم! و ایرانیان همیشه در صحنه، جزو اولین نفراتی هستند که یک شبکه اجتماعی را امتحان می‌کنند و بخش قابل توجهی از مخاطبان یک شبکه را شکل می‌دهند. اما در بین کاربران ایرانی، کدام شبکه‌ها محبوب‌تر است؟ با آی‌تی‌کلوپ همراه باشید تا محبوب‌ترین شبکه‌ها را بررسی کنیم.

۱- واتس‌اپ | Whatsapp

واتس‌اپ پس از فیلترینگ تلگرام در ایران از سال ۹۶ بین کاربران ایرانی رواج پیدا کرد و طبق آمار، ۴۷۷۰۰۰۰۰ نفر در ایران، از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند. البته این آمار را خارج از حواشی‌های اخیری که برای واتس‌اپ بوجود آمده حساب کردیم و قطعا تعداد کاربران به تعداد غیرقابل توجهی کاهش پیدا کرده است. بهرحال، واتس‌اپ در صدر جدول محبوب‌ترین شبکه اجتماعی بین ایرانیان قرار دارد.

۲- تلگرام | Telegram

فیلترینگ تلگرام درست است باعث کاهش کاربران شد، اما نتوانست تعداد قابل توجهی از آن‌ها را کاهش دهد. پس از فیلترینگ، پروکسی‌ها و وی‌پی‌ان‌های مختلف پا به عرصه میدان گذاشتند و مدتی مردم را درگیر خود کردند. پس از مدتی هم، نسخه‌های غیراصلی تلگرام مانند، تلگرام طلایی، موبوگرام و... که فیلتر نبودند و قابلیت‌های خیلی بیشتری هم نسبت به نسخه اصلی تلگرام ارائه می‌دادند، داغ شدند. طوری این اپ‌ها محبوب شدند و مردم را مجذوب امکانات خود کردند، که به جرعت می‌توان گفت؛ اگر فیلتر تلگرام هم برداشته شود باز عده کثیری از مردم، از نسخه‌های غیراصلی استفاده خواهند کرد.
طی آخرین آمار، تلگرام حدود ۴۷۲۵۰۰۰۰ نفر کاربر فعال در ایران دارد. البته ناگفته نماند طی حواشی اخیر پیرامون واتس‌اپ، تعداد کاربران تلگرام بسیار افزایش پیدا کرده است.

۳- اینستاگرام | Instagram

تحقیقات نشان داده، میزان اطلاعاتی که یک محتوای عکس و ویدئویی به ذهن مخاطب منتقل می‌کند، چند برابر یک محتوای متنی است. از همین رو، طی چند سال اخیر، گرایش جوانان و نهادهای مختلف به اپلیکیشن اینستاگرام که یک شبکه عکس و فیلم محور است، بیشتر شده. بسیاری از افراد مختلف در زمینه‌های مختلف در اینستاگرام تولید محتوا عکس یا ویدئویی می‌کنند و درامد هنگفتی را به جیب می‌زنند که اختصارا به آن‌ها بلاگر یا اینفلوئنسر می‌گویند. فرقی نمی‌کند در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید. مهم محتوایی است که می‌توانید منتشر کنید و مختص خودتان باشد و از طریق آن بتوانید مخاطب و فالوور جذب کنید. با بالا رفتن تعداد فالوور شما، حالا می‌توانید کسب درامد بالای خود را آغاز کنید!

44000000 کاربر ایرانی بصورت فعال در اینستاگرام حضور دارند. البته این آمار، برای هر شخص یک پیج در نظر گرفته شده است.

4- سروش پلاس!

رتبه چهارم پیام‌رسان‌ها را یک اپلیکیشن ایرانی که چند سالی هست فعالیت می‌کند، کسب کرده است. پیام‌رسان سروش پلاس با وجود مشکلات و باگ‌های بسیار زیادی که دارد و تیم توسعه دهندگان آن، در آپدیت‌های جدید مشکلات آن را برطرف می‌کنند، توانسته حدود 2900000 کاربر را جذب خود کند.

5- لیندکین

ممکن است اسم لینکدین را شنیده باشید اما اطلاعاتی از آن نداشته باشید. لینکدین در واقع یک شبکه اجتماعی حرفه ای است که اساسا برای بهبود کسب و کارهای مختلف و آشنا کردن دیگران با آن ها طراحی شده است. با این حال، استفاده از لینکدین تنها به این موضوع محدود نمی شود و کاربران این شبکه اجتماعی می توانند از طریق آن، با افراد دیگری که در حوزه کاری شان فعالیت می کنند، آشنا شوند و با آن ها ارتباط برقرار کنند.

همچنین می توان از این سیستم برای پیدا کردن کار یا استخدام افراد نیز استفاده کرد. این موضوع چندان مسئله عجیبی نیست؛ کافیست سری به صفحات اشخاص یا شرکت های مختف بزنید تا از این مسئله با خبر شوید. علاوه بر این، محدود به داشتن یک حساب کاربری نیستید و می توانید با در اختیار داشتن چند اکانت مختلف، استفاده های متعددی از لینکدین داشته باشید. کار کردن با این پلفترم نیز بسیار راحت تر از چیزیست که فکرش را میکنید.

برای شروع همانند فیسبوک یا هر شبکه اجتماعی دیگری می بایست دستی به ظاهر پروفایل خود بکشید و اطلاعات مناسبی از خود در آن درج کنید. پس از آن هم می بایست در دنیای بزرگی که توسط افراد مختلف شکل گرفته به دنبال افرادی بگردید که علایق مشترکی با آن ها دارید. در کنار این موضوع، لینکدین هم ارتباط با افراد مختلفی را به شما معرفی می کند که در ارتباط بودن با آن ها می تواند برای تان بسیار مفید باشد.

2700000 نفر از کاربران لینکدین را ایرانیان تشکیل می‌دهند.

6- فیسبوک

قطعا نام فیسبوک را شنیده‌اید! فیسبوک رتبه اول بیشترین کاربر را در جهان از آن خود کرده است. اما در بین کاربران ایرانی تنها 2400000 نفر از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند. که عمده‌ترین دلایل آن را می‌توان فیلتر بودن و عدم فرهنگسازی درست نام برد.

7- توییتر

توییتر هم ار سال 88، در ایران فیلتر شد. توییتر تنها 2000000 کاربران ایرانی دارد. در توییتر شما می‌توانید پیام‌های 160 کاراکتری ارسال کنید و بیشتر، پیام‌های کوتاه در این اپلیکیشن رد و بدل می‌شود. بهر حال، توییتر در آخرین رتبه این جدول قرار گرفته است.

اشتراک گذاری با دوستان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه