آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

آمازون 500 هزار دلار جریمه شد!

  • -
آمازون 500 هزار دلار جریمه شد!

به گزازش لس‌انجلس تلیمز، آمازون به دلیل مخفی کردن تعداد موارد COVID-19 در محل کار خود در کالیفرنیا از کارمندانش به پرداخت 500 هزار دلار جریمه محکوم شده است.

آمازون، با پرداخت این جریمه سنگین، موافقت کرده است. همچنین متعهد شده است نظارت بیشتری روی این موضوع داشته باشد و در صورت مشاهده آن را به آژانس‌های سلامت و بهداشت کالیفرنیا گزارش دهد. طبق این جریمه همچنین آمازون موظف شده تمام موارد شناسایی شده را به کارکنانش حتی کسانی که در انبار آن کار می‌کنند اطلاع دهد.

راب بونتا، دادستان کل کالیفرنیا، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این مجازات پس از شکایتی که علیه آمازون مبنی بر این که این شرکت به درستی به کارگران انبار و آژانس‌های بهداشتی محلی در مورد موارد جدید COVID-19 اطلاع نداده، ارائه شده بود، صادر می‌شود. وی افزود: «از آنجایی که کشور ما به مبارزه با همه‌گیری ادامه می‌دهد، کاملاً حیاتی است که کسب‌وکارها سهم خود را برای محافظت از کارگران در حال حاضر - و به ویژه در این فصل انجام دهند. "مردم کالیفرنیا حق دارند از تماس‌های احتمالی با ویروس کرونا برای محافظت از خود، خانواده و جامعه خود مطلع شوند."»

"این اولین جریمه مربوط به قانون "اطلاع رسانی دقیق" کووید در کالیفرنیا است."

به گزارش لس آنجلس تایمز، این اولین جریمه مربوط به قانون «"اطلاع رسانی دقیق» (AB 685) در کالیفرنیا است که سال گذشته در پاسخ به همه‌گیری کووید-19 تصویب شد. بر اساس این قانون، کارفرمایان موظفند به کارگرانی که به طور بالقوه در معرض COVID-19 قرار گرفته‌اند، ظرف یک روز هشدار دهند و همچنین باید شمار موارد مبتلا به COVID-19 را در عرض 48 ساعت به آورژانس‌های بهداشتی گزارش دهند.

آمازون به دلیل رفتارش با کارگران در زمان همه‌گیری کرونا در این کشور، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. در ماه مارس گذشته، کارگران انبار میشیگان از اینکه آمازون به آنها اطلاع نداد که همکارشان مبتلا به کووید-19 است، خشمگین شدند. در همین حال، کارگران در نیویورک در واکنش به مدیریت آمازون با همه‌گیری این بیماری، دست از کار کشیدند. این شرکت از بیان اینکه چه تعداد از کارگران انبار خود در سراسر کشور بیمار بودند خودداری کرد، اما در نهایت در اکتبر سال 2020 تعداد آنها را فاش کرد. از آنجایی که واکسن ها تقریباً برای همه در دسترس قرار گرفته است، آمازون رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای کارمندان واکسینه شده لغو کرد و قصد دارد به کارگران شرکت اجازه حضور در محل کار در سال 2022 را بدهد.

منبع

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه