آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

آپدیت تلگرام: مینی پروفایل، زمان‌بندی چت صوتی و معرفی وب‌اپلیکیشن جدید

  • -
آپدیت تلگرام: مینی پروفایل، زمان‌بندی چت صوتی و معرفی وب‌اپلیکیشن جدید

جدیدترین به‌روزرسانی تلگرام سیستم پرداختی را بهبود می‌دهد و میزبان قابلیت زمان‌بندی چت صوتی می‌شود.

تلگرام (Telegram) برخلاف بسیاری دیگر از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن پیام‌رسان، در هر به‌روزرسانی جدید قابلیت‌های درخورتوجهی به پیام‌رسانش اضافه می‌کند تا تجربه‌ی کاربری بهبود یابد. مدتی پیش تلگرام میزبان قابلیت چت صوتی مشابه کلاب هاوس و از آن زمان بهبودهایی روی این قابلیت اعمال شد. روز گذشته، به‌روزرسانی جدید تلگرام انتشار یافت که نه‌تنها چت صوتی را بهبود می‌دهد؛ بلکه قابلیت‌های اضافه‌ای به این پیام‌رسان می‌آورد.

به‌نوشته‌ی اندروید سنترال، قابلیت زمان‌بندی ارسال پیام از قبل در تلگرام وجود داشت؛ بااین‌حال در به‌روزرسانی جدید کاربران می‌توانند چت‌های صوتی را برای تاریخی مشخص زمان‌بندی کنند. به‌روزرسانی جدید قابلیت چت صوتی را منعطف‌تر می‌کند که پیش‌تر صرفا به کاربران امکان می‌داد چت صوتی را فورا آغاز کنند.

تلگرام میزبان قابلیت شمارش معکوس نیز شده است تا در نقش یادآور برای چت صوتی‌ِ زمان‌بندی‌شده ظاهر شود. زمانی‌که شمارش معکوس به صفر برسد، چت صوتی لزوما آغاز نمی‌شود؛ چون میزبان حتما باید گزینه‌‌ی Start را انتخاب کند. وقتی در چت صوتی حضور داشتید، می‌توانید با ضربه‌زدن روی تامب‌نیل کاربران به «مینی پروفایل» آن‌ها دسترسی پیدا کنید. مینی پروفایل شامل تصاویر و بخش‌های دیگر است. 

برای مشاهده در ابعاد اصلی روی تصاویر متحرک بالا کلیک کنید

تلگرام از بهبود سیستم پرداختی‌اش نیز خبر می‌دهد. سیستم پرداختی تلگرام از‌این‌پس می‌تواند در داخل تمام چت‌ها فرایند پرداخت را مدیریت کند. این قابلیت جدید باعث می‌شود پرداخت پول هنگام حرف‌زدن با دوستان سریع‌تر و ساده‌تر باشد. تلگرام صراحتا می‌گوید برای ارائه‌ی سرویس پرداختی کارمزدی دریافت و سیستم پرداخت تلگرام اطلاعات پرداختی را ذخیره نمی‌کند. 

افزون‌براین، تلگرام دو وب‌اپلیکیشن‌ جدید برای موبایل و دسکتاپ معرفی کرده است. این وب‌اپلیکیشن‌ها درمقایسه‌با وب‌اپلیکیشن پیشین کاملا بازطراحی شده‌اند، پر از قابلیت‌های متنوع هستند،‌ از استیکرهای انیمیشنی و حالت تاریک پشتیبانی می‌کنند و حتی پوشه‌های چت‌ها را نمایش می‌دهند. تلگرام افزون‌بر این ویژگی‌ها، پخش‌کننده‌ی داخلی ویدئو را بهبود بخشیده و انیمیشن‌های روان‌تر و جدیدتری به نسخه‌ی اندروید پیام‌رسانش اضافه کرده است.

برای کسب جزئیات بیشتر درباره‌ی به‌روزرسانی جدید تلگرام می‌توانید به بیانیه‌ی مطبوعاتی این شرکت مراجعه کنید. تلگرام به کاربران اندروید پیشنهاد می‌کند به‌جای نصب نسخه‌ی گوگل پلی، نسخه‌ی مستقل این پیام‌رسان را دانلود کنند که در وب‌سایت رسمی تلگرام دردسترس قرار دارد. تلگرام اعتقاد دارد زمان بررسی اپلیکیشن‌ در گوگل پلی،‌ طولانی‌تر از حد معمول است. نسخه‌ی مستقل تلگرام به‌صورت خودکار به‌روزرسانی می‌شود و این یعنی مجبور نیستید پس از هر بار انتشار نسخه‌ی جدید، به وب‌سایت رسمی تلگرام مراجعه کنید. 

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه