آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

آیفون ۱۴ پرو احتمالا به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و ۸ گیگابایت رم مجهز می‌شود

  • -
آیفون ۱۴ پرو احتمالا به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و ۸ گیگابایت رم مجهز می‌شود

شنیده‌ها از آن حکایت دارند که دوربین اصلی مدل‌های پرو آیفون ۱۴ برای به‌تصویر کشیدن جزئیات، به حسگر ۴۸ مگاپیکسی مجهز خواهند شد و ظاهرا مدل‌های مذکور با هشت گیگابایت رم نیز پیکربندی می‌شوند.

اپل به‌تازگی سری آیفون ۱۳ را رونمایی و روانه بازار کرده و طبیعتا تا رونمایی از نسل بعد آن‌ها زمان بسیار زیادی باقی مانده است؛ اما بازار شایعات هیچ‌گاه دست از کار نمی‌کشد و گزارشی جدید نشان می‌دهد که غول دنیای فناوری قصد دارد در سال آینده سخت‌افزار دوربین گوشی‌های هوشمندش را دستخوش تغییر کند.

جف پو، یکی از تحلیلگران دنیای فناوری اخیرا در یادداشتی تحقیقاتی ادعا می‌کند که مدل‌های پرو آیفون ۱۴ مانند نسل گذشته به ماژول دوبین سه‌گانه مجهز می‌شوند؛ اما اپل حداقل در دوربین واید، حسگر ۱۲ مگاپیکسلی را بعد از سالیان متمادی کنار خواهد گذاشت و از حسگر کاملا جدید ۴۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. بااین‌حال احتمالا، دوربین‌های اولتراواید و تله‌فوتو همان حسگرهای ۱۲ مگاپیکسلی را حفظ خواهند کرد.

اطلاعات جف پو هم‌سو با گفته‌های مینگ‌چی کو است که چندی پیش ادعا کرد بود نسل بعدی آیفون‌های بالارده از حسگر ۴۸ مگا پیکسلی در دوربین واید بهره خواهند گرفت تا متعاقبا امکان ضبط ویدئو با رزولوشن 8K را به‌ارمغان آورند. افزون‌براین، پو انتظار دارد که مدل‌های پرو آیفون ۱۴ پرو به ۸ گیگابایت رم مجهز شوند که در حقیقت دو گیگابایت بیشتر از نسل گذشته خواهد بود.

گفته می‌شود که هر چهار مدل آیفون ۱۴ دارای نمایشگر ۱۲۰ هرتزی خواهند بود؛ درحالی‌که راس یانگ، تحلیلگر صنعت نمایشگر، پیش‌تر خاطرنشان کرده بود که مدل‌های استاندارد همچنان از همان نمایشگر ۶۰ هرتزی استفاده خواهند کرد. در ادعایی عجیب، پو می‌گوید که مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دردسترس خواهند بود؛ درحالی‌که هم‌اکنون پیکربندی پایه آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی آغاز می‌شود.

به‌طور کلی شواهد نشان می‌دهد که نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اپل احتمالا بازنگری عمده‌ای در زبان طراحی تجربه خواهد کرد و برخی شایعات حاکی از آن هستند که مدل‌های پرو آن‌ به حافظه ذخیره‌سازی ۲ ترابایتی مجهز خواهد شد. ادعا می‌شود که اپل از حافظه فلش QLC برای آیفون سال آینده استفاده خواهد کرد و به‌لطف فناوری ذخیره‌سازی جدید، ظرفیت آن را به ۲ ترابایت افزایش خواهد داد.

سال‌ها است که شایعاتی از بازگشت حسگر تاچ آی‌دی به آیفون شنیده می‌شود و این احتمال وجود دارد که آیفون‌های ۱۴ به حسگر اثرانگشت ادغام‌شده با نمایشگر مجهز شوند. بااین‌حل، شایعات در این زمینه بسیار ضدونقیض است و نمی‌توان به‌طور قاطعانه به آن‌ها اتکا کرد. برای مثال، مینگ‌چی کو نیز می‌گوید که اپل به‌منظور تأمین امنیت هرچه بیشتر گوشی‌های آیفون به‌زودی در حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، از فناوری اولتراسونیک کوالکام و سایر تأمین‌کنندگان استفاده خواهد کرد؛ اما وی می‌گوید که ممکن است اپل این فناوری را در آیفون ۱۵ استفاده کند.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه