آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

آیفون ۱۵ پرو احتمالا فاقد خشاب سیم‌کارت خواهد بود

  • -
آیفون ۱۵ پرو احتمالا فاقد خشاب سیم‌کارت خواهد بود

گفته می‌شود این احتمال وجود دارد که اپل برای افزایش مقاومت آیفون ۱۵ پرو در‌برابر نفوذ آب، خشاب سیم‌کارت را حذف کند.

طبق گزارش وب‌سایت برزیلی Blog do iPhone، مدل‌های پرو آیفون ۱۵ ممکن است از خشاب فیزیکی سیم‌کارت بی‌بهره باشند. به‌‌احتمال زیاد مدل‌های پرچم‌دار آیفون ۱۵ قابلیت پشتیبانی از دو eSIM را خواهند داشت و متعاقبا این امکان را به اپل می‌دهند تا خشاب سیم‌کارت را از بدنه دستگاه حذف کند. به‌عبارت‌دیگر، قابلیت مذکور به کاربران امکان می‌دهد دو سرویس ارتباطی را به‌صورت الکترونیکی در گوشی آیفون داشته باشند.

بااین‌حال، نباید از این موضوع غافل شد که تقریبا دو سال تا رونمایی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۵ زمان باقی مانده است و در این مقطع، نمی‌توان صحت‌وسقم گزارش‌های منتشرشده را تأیید یا رد کرد. علاوه‌براین، وب‌سایت یادشده منبع موثقی برای افشای محصولات اپل محسب نمی‌شود. باوجوداین‌ حتی در‌صورت صحت شایعه، مدل‌های آیفون ۱۵ پرو ممکن است همچنان در کشورهایی که به سرویس eSIM دسترسی ندارند، خشاب فیزیکی سیم‌کارت داشته باشند.

حذف خشاب سیم‌کارت می‌تواند مقاومت در‌برابر آب را افزایش دهد. خانواده‌ی آیفون ۱۳ از گواهی IP68 برای مقاومت دربرابر آب بهره می‌برد و در وب‌سایت پشتیبانی اپل گفته ‌شده است که آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی درمقابل پاشش آب و گردوغبار در شرایط آزمایشگاهی و استاندارد IEC 60529 حداکثر در عمق ۶ متر ۳۰ دقیقه آزمایش شده‌اند.

ناگفته نماند اپل می‌تواند این مقاومت را با حذف درگاه سیم‌کارت افزیش دهد و متعاقبا بتواند گواهی IP68 را برای گوشی‌های هوشمندش دریافت کند. افزون‌براین، شایعه شده است که اپل به‌زودی حداقل یک مدل آیفون بدون درگاه و کانکتور لایتنینگ عرضه خواهد کرد و حذف خشاب سیم‌کارت گام دیگری به‌سوی طراحی کاملا یکپارچه خواهد بود.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه