آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

آیفون SE 4 احتمالاً به‌عنوان قاتل گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار عرضه خواهد شد

  • -
آیفون SE 4 احتمالاً به‌عنوان قاتل گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار عرضه خواهد شد

اپل مدل ارزان‌قیمت آیفون‌های خود را با نام SE عرضه می‌کند و تاکنون شاهد معرفی سه‌نسل این محصول بوده‌ایم. اکنون گزارش شده است که چهارمین مدل این گوشی به‌عنوان قاتل پرچم‌داران روانه‌ی بازار خواهد شد.

طبق گزارش‌های اخیر، مدل بعدی آیفون SE اپل که احتمالاً در بهار ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد، به‌عنوان قاتل گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار به‌فروش خواهد رسید و بنابراین می‌تواند به تهدید مهمی برای بسیاری از گوشی‌های اندرویدی تبدیل شود.

مدل‌های قبلی آیفون SE فروش خوبی را تجربه کرده‌اند اما این محصولات هرگز درسطح سایر گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه‌ی بازار نبودند؛‌ اکنون گزارش‌هایی دردسترس قرار گرفته است که نشان می‌دهد این رویه احتمالاً با معرفی نسل بعدی آیفون اقتصادی اپل تغییر خواهد کرد. این گوشی احتمالاً با طراحی به‌روز معرفی خواهد شد و براساس گزارش‌های قبلی از طراحی مشابه آیفون XR بهره خواهد برد؛ درچنین شرایطی امکان دارد غول فناوری اهل کوپرتینو سرانجام به‌جای حسگر اثرانگشت تاچ‌ آی‌دی از حسگر فیس آی‌دی در سری SE استفاده کند.

رندر آیفون SE 4 اپل

به‌نوشته‌ی Gizmochina، ازجمله مشخصات موردانتظار نسل چهارم آیفون SE می‌توان به نمایشگر ۶٫۱ اینچی LCD با وضوح 720p اشاره کرد که شبیه صفحه‌نمایش آیفون XR خواهد بود که البته چنین پنلی برای یک گوشی‌هوشمند در سال ۲۰۲۳ واقعاً ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد. درمقام مقایسه، اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی با نمایشگر Full HD 1080p و پشتیبانی از نرخ‌نوسازی بالا عرضه می‌شوند. آیفون SE 4 احتمالاً از گواهی IP67 نیز بهره خواهد برد و این یعنی دربرابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های احتمالی این محصول می‌توان به باتری ۳۰۰۰ میلی آمپرساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۲۰ وات و شارژ بی‌سیم ۷٫۵ وات اشاره کرد.

شنیده‌ها حاکی از آن است آیفون SE 4 به جدیدترین تراشه‌ی اپل موسوم به A16 Bionic مجهز خواهد شد؛‌ سیستم-روی-چیپی که در مدل‌های پرو آیفون ۱۴ نیز مورد استفاده قرار گرفته است. البته این احتمال هم وجود دارد که دستگاه مذکور مثل مدل‌های معمولی سری آیفون ۱۴، با تراشه‌ی A15 روانه‌ی بازار شود. این دستگاه همچنین به دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد.

طبق گزارش‌های جدید، نسل بعدی آیفون SE در سال آینده رونمایی خواهد شد، اما این جدول زمانی با سابقه‌ی اپل مطابقت ندارد. شایان‌ذکر است در برخی گزارش‌های قبلی اشاره شده بود که آیفون SE 4 در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد اما به‌نظر می‌رسد فروش بسیار خوب سری آیفون ۱۴، اپل را بر آن داشته است تا مدل بعدی آیفون مقرون‌به‌صرفه‌ی خود را زودتر از موعد موردانتظار، معرفی کند.

اشتراک گذاری با دوستان

  • ساسان گلچین
    من واقعا نمی‌فهمم دلیل تولید همچین موبایل‌های مضخرفی چیه.
    به اندازه کافی اپل تو رکود هست من نمی‌فهمم باز دست از تولید سری اس ای بر نمی‌داره واقعا احمقانه‌ست!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه