آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

آیپد ۱۰ ارزان‌قیمت اپل با پشتیبانی از 5G و سخت‌افزار جدید اواخر سال جاری معرفی خواهد شد

  • -
آیپد ۱۰ ارزان‌قیمت اپل با پشتیبانی از 5G و سخت‌افزار جدید اواخر سال جاری معرفی خواهد شد

ظاهراً اپل قصد دارد اواخر سال جاری میلادی مدل آیپد ۱۰ را با نمایشگر ۱۰٫۲ اینچی، پشتیبانی از 5G، سخت‌افزار جدید و قیمت مقرون‌به‌صرفه معرفی کند.

انتظار می‌رود اپل تا اواخر سال ۲۰۲۲، مدلی جدید و مقرون‌به‌صرفه از آیپد را به‌عنوان بخشی از مجموعه محصولات سال جاری خود معرفی کند. آیپد ۱۰ جدید و مقرون‌به‌صرفه‌ی اپل احتمالاً از طراحی مشابه مدل قبلی خود بهره خواهد برد؛ اما قطعات داخلی این دستگاه درمقایسه‌با قبل تغییرات درخورتوجهی خواهند کرد.

آیپد ۱۰ آینده احتمالاً از تراشه‌ی A14 بایونیک بهره خواهد برد

به‌گزارش وب‌سایت wccftech، همان‌طورکه دیلن در آخرین توییت خود اشاره کرده است، آیپد ۱۰ از سبک طراحی آیپد ۹ پیروی خواهد کرد و این یعنی باردیگر شاهد حاشیه‌های اطراف نمایشگر و دکمه‌ی فیزیکی هوم خواهیم بود؛ البته این دکمه مثل همیشه میزبان حسگر اثرانگشت نیز خواهد بود.

جذابیت اصلی این تبلت جدید قطعاً بهره‌گرفتن از پردازنده‌ی A14 بایونیک خواهد بود؛ تراشه‌ای که در سری آیفون ۱۲ اپل استفاده شد. اگرچه شاید در نگاه اول این پردازنده کمی قدیمی به‌نظر برسد، عملکرد آن بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود و اگر آیپد ۱۰ محصولی مقرون‌به‌صرفه باشد که به‌احتمال زیاد همین‌گونه خواهد بود، به محصولی پرفروش تبدیل خواهد شد.

علاوه‌براین، انتظار می‌رود آیپد ۱۰ آینده از شبکه‌های 5G پشتیبانی کند. این یعنی محصولی ارزان‌قیمت از اپل را شاهد خواهیم بود که از 5G پشتیبانی می‌کند. این قابلیت از آنجا اهمیت دارد که برای بهره‌بردن از قابلیت‌های 5G در سایر محصولات اپل، باید بیش از ۵۰۰ دلار هزینه کنید.

همچنین، گزارش شده است که شرکت اهل کوپرتینو مدل جدید و ارزان‌قیمتی از آیفون نیز روانه‌ی بازار خواهد کرد. طبق آخرین اطلاعات موجود، این محصول آیفون SE پلاس 5G نام خواهد داشت. به‌طور خلاصه، اپل قصد دارد با معرفی این دو محصول، مشتریانی را هدف قرار دهد که به صرف هزینه‌ی زیاد برای خرید محصول رده‌بالای تمام‌عیار تمایلی ندارند.

درادامه توییت دیلن را باهم مرور می‌کنیم:

نسل دهم آیپد با پشتیبانی از 5G، بلوتوث نسخه‌ی ۵، وای‌فای نسخه‌ی ۶، پردازنده‌ی A14 بایونیک، نمایشگر ۱۰٫۲ اینچی و کانتکتور لایتنینگ در اواخر سال جاری عرضه خواهد شد. پیش از بازطراحی ظاهر آیپدهای بعدی در سال ۲۰۲۳، آیپد ۱۰ آخرین محصولی خواهد بود که سبک طراحی فعلی بهره خواهد برد.

گفته می‌شود که آیپد ۱۰ از وای‌فای ۶ و بلوتوث نسخه‌ی ۵ پشتیبانی خواهد کرد. متأسفانه اپل در این محصول به‌جای بهره‌گرفتن از درگاه استاندارد یواس‌بی سی، از همان درگاه لایتنینگ استفاده خواهد کرد؛ درگاهی که در نسل قبلی آیپد ۱۰ نیز دیده می‌شود. به‌طورکلی، به‌نظر می‌رسد آیپد ۱۰ تبلتی درخورتوجه خواهد بود که نه‌تنها برای کاربران عادی، بلکه برای کاربران حرفه‌ای‌تر نیز گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

شایان ذکر است که سیستم‌عامل آیپد اواس از ماوس و صفحه‌کلید نیز پشتیبانی می‌کند؛ به‌همین‌دلیل، می‌توان با اضافه‌کردن این دو دستگاه، کارایی دستگاه را افزایش داد. اگرچه آیپد ۱۰ آینده‌ از طراحی قدیمی نسل قبلی خود بهره خواهد برد، مشخصات فنی و قیمت مناسب آن احتمالاً توجه افراد زیادی را به‌خود جلب خواهد کرد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه