آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

ابزارهای فناورانه هنرمند شده‌اند

  • -
ابزارهای فناورانه هنرمند شده‌اند

آژانس نت‌بینا به کمک تکنولوژی و با بهره‌گیری از مفهوم و کانسپت رقص محلی در آثار پرویز کلانتری آثار هنری متفاوتی خلق کرد.

در دهه‌های اخیر شاهد نقش پررنگ تکنولوژی در تمامی زمینه‌های زندگی خود بوده‌ایم و این تأثیر در خوانش و آفرینش آثار هنری هم به چشم می‌خورد، به صورتی که حتی در سال‌های اخیر هم شاهد نوع جدیدی از خلق و بازآفرینی آثار هنری بوده که با استفاده از تکنولوژی و ابزار به‌روز دنیا پدید آمده‌اند.

ابزاری مثل ویدئو مپینگ (Videomapping)، پروژکتور مپینگ (Projectmapping) و کینکت (Kinect)، اکنون به زمینه‌های دیگری، به جز بازی و Gaming ورود پیدا کرده و این روزها بسیاری از برندها از این ابزار و فناوری‌ها برای جذب مخاطب و رساندن پیام خود استفاده می‌کنند.

هنر عرصه تازه‌ای است که این تکنولوژی‌ها به آن وارد شده و در خلق و بازآفرینی آثار هنری ایفای نقش می‌کنند. روز جمعه، هفتم مرداد ۱۴۰۱، در یک گردهمایی، آژانس نت‌بینا با همراهی شرکت سیمیا و با کمک تکنولوژی‌های مذکور دست به خلق آثاری با بهره‌گیری از مفهوم و کانسپت رقص محلی در آثار پرویز کلانتری زد.

گردهمایی نت‌بینا- آثار پرویز کلانتری

این پروژه با کمک هفت پروژکتور و چهار کینکت آژور انجام شد که این پروژکتورها دیوار منحنی‌شکلی را پوشش داده و کینکت‌ها به صورت شبکه‌ای به هم متصل بوده و به صورت یکپارچه کنش‌ها و اینتراکشن‌های (Interaction) افراد را شناسایی کرده و اثر خلق‌شده را به نمایش گذاشتند.

تصویر خلق‌شده با رزولوشن ۹۰۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل به نمایش گذاشته شده و وقتی بازدیدکننده‌ها درمقابل کینکت‌ها قرار می‌گرفتند، سکون و حرکات آن‌ها شناسایی و المانی با فرم ایستادن و حرکات افراد روی اثر ظاهر می‌شد و این اثر را از لحاظ معنا تکمیل می‌کرد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه