آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

افزایش محبوبیت ویندوز ۱۱ در میان گیمرهای استیم؛ ویندوز ۱۰ همچنان در صدر

  • -
افزایش محبوبیت ویندوز ۱۱ در میان گیمرهای استیم؛ ویندوز ۱۰ همچنان در صدر

از زمان انتشار ویندوز ۱۱ همواره عملکرد این سیستم‌عامل برای گیمرها مورد تردید بوده است، اما حال پس از آپدیت‌های متعدد، گیمرها برای ارتقاء به ویندوز جدید اعتماد بیشتری دارند.

استیم همواره میزبان گیمر‌هایی از سیستم‌عامل‌هایی متفاوتی بوده و بدیهی است سیستم‌عاملی با کاربران بیشتر، گیمرهای بیشتری را هم شامل شود که با گزارش ماهانه‌ی استیم از سهم سیستم‌های عامل، کم و کیف آن مشخص می‌شود؛ اما چون سال‌های زیادی از صدرنشینی قاطعانه‌ی ویندوز ۱۰ می‌گذرد، این گزارش قبل از معرفی نسخه‌ی جدیدتر ویندوز، چندان قابل توجه نبود. با انتشار ویندوز ۱۱، استیم میزبان گیمر‌هایی از سیستم‌عامل جدید مایکروسافت می‌شود که می‌تواند تغییرات بیشتری در این گزارش داشته باشد و با آن بتوانیم روند مهاجرت گیمرها به ویندوز ۱۱ را مشاهده و بررسی کنیم.

با توجه به جامعه‌ی آماری عظیم استیم با حدود ۱۲۰ میلیون گیمر، گزارش استیم از کاربران سیستم‌های عامل مختلف می‌تواند به متغیرهایی مانند محبوبیت و رضایت گیمرها از این سیستم‌عامل مرتبط باشد. گزارش‌ استیم درباره‌ی سیستم‌های عامل می‌تواند دقیق‌تر از گزارش‌های سخت‌افزاری به نتایجی مانند محبوبیت نزد گیمرها منجر شود، زیرا اگر کاربری از سیستم‌عاملی ناراضی باشد، هزینه‌ و زمان کمتری را به نسبت تغییر سخت‌افزار می‌طلبد و طی یک ماه انعطاف بیشتری را برای تغییر دارد.

گزارش استیم از سیستم‌های عامل استفاده‌شده از سوی گیمر‌ها در دسامبر ۲۰۲۱، چندان پرفراز و نشیب نبوده و بیشترین افزایش کاربر را ویندوز ۱۱ داشته‌ که با ۱٫۸۷ درصد به سهم ۱۰٫۱۵ درصدی از گیمر‌های استیم رسیده‌ است.

افزاش ۱٫۸۷ درصدی ویندوز ۱۱ قطعاً نمی‌تواند گام بزرگی جهت نزدیک شدن به ویندوز ۱۰ باشد. این ویندوز فقط ۱٫۶۴ درصد از گیمر‌هایش را از دست داده‌ و همچنان با ۸۱٫۷۴ درصد و با اختلاف بسیار زیاد، بزرگ‌ترین جامعه‌ی گیمر‌های استیم را تشکیل می‌دهد و ویندوز ۷ نیز با کاهش ۰٫۱ درصدی و سهم ۳٫۲۴ درصدی، پس از ویندوز ۱۱ سومین جامعه‌ی بزرگ ویندوزی گیمرهای استیم است.

میان سیستم‌های عامل٫ ویندوز با ۹۶٫۱۹ درصد و افزایش ۰٫۰۵ درصدی با اختلاف، مقبول‌ترین سیستم‌عامل نزد‌ گیمرها است و پس از آن مک OS X بدون هیچ کاهش و افزایشی، با ۲٫۷ درصد دومین سیستم‌عاملی است که گیمر‌های استیم را شامل می‌شود و باقی گیمرها نیز با لینوکس، وارد استیم می‌شوند که با افت ۰٫۰۵ درصدی از نوامبر سال ۲۰۲۱، ۱٫۱۱ درصد از گیمر‌های استیم را تشکیل می‌دهد.

سایر گزارش‌های استیم در دسامبر ۲۰۲۱

طبق گزارش استیم از پردازنده‌ها، از نوامبر تا دسامبر ۲۰۲۱ گیمرهایی که از پردازنده‌های اینتل استفاده‌ می‌کنند، ۰٫۸۲ درصد بیشتر شده‌اند و به سهم ۶۹٫۶۲ درصدی از کاربران استیم رسیده‌اند. این موضوع به کاهش ۳۰٫۳۸ درصدی سهم پردازنده‌های AMD در میان گیمر‌های استیم منجر شد.

در سوی دیگر انویدیا توانسته‌ ۷۶٫۸۳ درصد از گیمر‌های استیم را به پردازنده‌های گرافیکی خود مجهز کند که سهم AMD را به ۱۴٫۴۵ درصد و سهم اینتل را به ۸٫۵۱ درصد می‌رساند و رنگ سبز در نمودار گزارش استیم گسترده‌تر می‌شود.

افزایش سهم مایکروسافت در گزارش استیم به سیستم‌عامل‌ها ختم نمی‌شود و میان هدست‌‌های واقعیت مجازی، Windows Mixed Reality توانسته با ۰٫۱ درصد افزایش، ۵٫۹۶ درصد از هدست‌های واقعیت‌ مجازی استفاده‌شده در استیم را تشکیل دهد.

ماه بعد می‌توانیم اولین گزارش استیم در سال ۲۰۲۲ را ببینیم. باید صبر کنیم تا متوجه شویم در سال جدید گیمر‌های بزرگ‌ترین فروشگاه گیمینگ کامپیوترهای شخصی چه انتخاب‌هایی داشتند، با چه شرایطی وارد آن شده‌اند و رشد یا شاید کاهش سهم ویندوز ۱۱ را مشاهده کنیم. آیا محدودیت‌های سخت‌افزاری مایکروسافت برای ویندوز ۱۱ یا مشکلات و باگ‌های ویندوز ۱۱ تا چه اندازه می‌تواند مهاجرت گیمرها به این سیستم‌عامل را به تعویق اندازد و چگونه مایکروسافت می‌تواند اعتماد و شرایط لازم برای افزایش گیمرهای ویندوز ۱۱ را سریع‌تر فراهم کند؟

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه