آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

اندروید 13 برای ایجاد تم داینامیک، چهار سبک مختلف ارائه می‌کند

  • -
اندروید 13 برای ایجاد تم داینامیک، چهار سبک مختلف ارائه می‌کند

قابلیت تم پویای اندروید 12 با نام رمز Monet، یکی از قابلیت‌های برجسته‌ی اضافه‌شده به این سیستم‌عامل بود که قرار است در اندروید 13، شکلی داینامیک‌تر و پویاتر به خود بگیرد.

یکی از ویژگی‌های جذاب رابط کاربری اندروید 12، تم داینامیک یا پویا است که رنگ‌بندی تمام سیستم‌عامل را به‌صورت خودکار با تصویر زمینه‌‌ی انتخابی کاربر هماهنگ می‌کند. حالا به‌گزارش xda-developers، گوگل قصد دارد این قابلیت را با چهار سبک جدید توسعه دهد.

سبک‌های جدید با نام رمز TONAL_SPOT ،VIBRANT ،EXPRESSIVE و SPRITZ شناخته می‌شوند و برای تولید پالت رنگی از تصویر پس‌زمینه‌ی انتخابی کاربر استفاده می‌کنند:

  • TONAL_SPOT: پالت پیش‌فرض زبان طراحی جدید گوگل (Material You) را ارائه می‌دهد.
  • VIBRANT: رنگ‌های ثانویه و پس‌زمینه را افزایش می‌دهد.
  • EXPRESSIVE: علاوه‌بر رنگ‌های پس‌زمینه، طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها را پوشش می‌دهد.
  • SPIRITZ: پالتی بی‌روح و تقریباً خاکستری ارائه می‌کند.

اندروید 12 همین حالا هم در گوشی‌های پیکسل چهار سبک تم پویا ارائه می‌دهد؛ اما این سبک‌های جدید در اندروید 13 متفاوت خواهند بود و قابلیت شخصی‌سازی و ایجاد رنگ‌های بیشتری برای کاربران فراهم می‌کنند. در‌ادامه، چند اسکرین‌شات از چهار سبک تم داینامیک اندروید 13 را مشاهده می‌کنید:

VIBRANT


TONAL


EXPRESSIVE


SPRITZ


علاوه‌بر تم داینامیک، تصویری از قابلیت امنیتی Runtime Permission اندروید 13 نیز منتشر شده است. این قابلیت به‌جای مشاهده و تأیید دسته‌جمعی مجوزهای موردنیاز برنامه‌ها برای نصب، پس از نصب تعیین می‌کند که برنامه به کدام‌یک از امکانات سیستم‌عامل دسترسی داشته باشد. اسکرین‌شات زیر شکل ظاهری این قابلیت را در اندروید 13 نمایش می‌دهد:

runtime-notifications

اولین نسخه‌ی توسعه‌داده‌شده‌ی اندروید 13 حدود یک ماه دیگر منتشر می‌شود و تغییرها و قابلیت‌هایی که تا‌به‌حال از این نسخه از اندروید فاش شده‌اند، عبارت‌اند از: رابط کاربری انتخابگر پخش محتوای صوتی بازطراحی‌شده، قابلیت tap-to-transfer برای انتقال ساده‌تر فایل‌ها، اسکن کد QR آسان‌تر و امکان تنظیمات زبان نمایش برای هر برنامه.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه