آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

اپلیکیشن FIFA Player برای بررسی عملکرد بازیکنان

  • -
اپلیکیشن FIFA Player برای بررسی عملکرد بازیکنان

برنامه FIFA Player در مدت کوتاهی پس از هر مسابقه داده‌های عملکرد بازیکن را دردسترس او قرار می‌دهد و با داد‌ه‌های جمع‌آوری‌شده که شامل معیارهای خاصی هستند، عملکر بازیکن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

فیفا برنامه FIFA Player را براساس ورودی‌های بازیکنان حرفه‌ای، با همکاری FIFPRO، نماینده جهانی فوتبالیست‌های حرفه‌ای، توسعه داده است. این برنامه به هر بازیکن فرصت می‌دهد تا در مدت کوتاهی پس از هر مسابقه به داده‌های عملکرد (player-performance) خود دسترسی داشته باشد. یکی از اهداف FIFA's Vision 2020-2023 این است که از فناوری برای ارائه بهترین خدمات به فوتبال، بازیکنان و بازی استفاده کند. این همان روشی است که فیفا با آن اطلاعات شخصی بازیکنان را پردازش می‌کند.

برای اولین بار، بازیکنان حاضر در جام جهانی 2022 قطر می‌توانند ازطریق برنامه FIFA Player اطلاعاتی درباره عملکرد خود در زمین دریافت کنند.

برنامه FIFA Player در مدت کوتاهی پس از هر مسابقه داده‌های عملکرد بازیکن را دردسترس او قرار می‌دهد. داد‌ه‌های جمع‌آوری‌شده شامل معیارهای داده‌های فوتبال پیشرفته، معیارهای عملکرد فیزیکی و معیارهای هوش فوتبال پیشرفته است.

معیارهای داده‌های فوتبال پیشرفته با استفاده از داده‌های رویداد پیشرفته که توسط تیمی از تحلیلگران آموزش‌دیده عملکرد فوتبال فیفا گرفته شده و با داده‌های ردیابی ترکیب شده است، محاسبه می‌شود. برای مثال شامل این موارد است: آیا بازیکن برای دریافت توپ پیشنهاد یا حرکتی کرده است، آیا توزیع توپ بازیکن در نقاط مختلف زمین باعث شکسته شدن خط دفاعی حریف شده است یا خیر و اعمال فشار بازیکن به حریفی که توپ را دراختیار دارد.

معیارهای عملکرد فیزیکی ازطریق یک سیستم ردیابی بسیار دقیق در استادیوم متشکل از چندین دوربین واقع در اطراف زمین برای حداکثر پوشش بازیکن جمع‌آوری می‌شود. معیارها شامل مسافت طی‌شده در آستانه‌های مختلف سرعت، تعداد اقدامات بالای ۲۵ کیلومتردرساعت و حداکثر سرعت است که همگی در نقشه‌های حرارتی نمایش داده می‌شوند.

معیارهای هوش پیشرفته فوتبال به تلاش تیم تحلیل‌وبینش عملکرد فوتبال فیفا با توسعه یک سری الگوریتم و مدل که به صورت زنده برای یکپارچه‌سازی داده‌های رویداد و ردیابی عمل می‌کنند، ایجاد شده است. معیارهای جدید روش‌های خلاقانه و هیجان‌انگیزی را برای تجزیه‌وتحلیل بازی ارائه می‌کنند؛ از جمله مرحله بازی، رویدادهای خط شکنی، موقعیت‌های دریافت و فشار به بازیکنی که توپ را دراختیار دارد.

این داده‌ها با فیلم مسابقه هماهنگ می‌شوند تا بازیکنان بتوانند تمام لحظات کلیدی عملکرد خود را با جزئیاتی که در زوایای مختلف دوربین ثبت‌ شده است، تماشا کنند.علاوه‌براین، چندین عکس که در لحظات کلیدی هر مسابقه گرفته شده است دراختیار هر بازیکن قرار خواهد گرفت که درصورت تمایل می‌توانند آن را ذخیره کنند یا به اشتراک بگذارند.

برنامه FIFA Player با موفقیت با بازیکنان تیم‌های مختلف در FIFA Arab Cup 2021 آزمایش شد و در کارگاه تیمی اخیر در دوحه به تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی فیفا ارائه شد.

یوهانس هولزمولر، مدیر فناوری‌ونوآوری فوتبال فیفا می‌گوید:

این توسعه بازیکن‌محور مبتنی بر بازخورد مستقیم بازیکنان است و نشان می‌دهد که فیفا چگونه به بهترین شکل ممکن از فناوری به‌منظور بهبود تجربه فوتبال برای بازیگران کلیدی در زمین استفاده می‌کند.

هدف از این فناوری جدید، بهبود کیفیت مسابقات است. تمامی ۳۲ تیم شرکت‌کننده پس از بازی به تجزیه‌وتحلیل و اطلاعات دسترسی خواهند داشت. تیم فیفا سخت تلاش می‌کند تا همه اطلاعات شخصی را ایمن و محفوظ نگه دارد.

به گفته سیمون کولوسیمو، معاون دبیرکل FIFPRO، بازیکنان به وضوح به آن‌ها گفته‌اند که می‌خواهند دسترسی بیشتری داشته باشند و از جمع‌آوری داده‌های خود بهره‌مند شوند. در ترکیب با منشور حقوق داده‌های بازیکنان، برنامه FIFA Player یک نتیجه مثبت است که حقوق داده‌های شخصی را فعال می‌کند و منبع جدیدی برای بازیکنان در جام جهانی فوتبال در قطر فراهم می‌آورد. انتظار می‌رود که کار مشترک فیفا و FIFPRO روی داده‌های بازیکنان به آن‌ها در برخورداری از مزایا در طیف گسترده‌ای از زمینه‌ها ازجمله سلامت و عملکرد، فناوری درون‌بازی و تجربه روز مسابقه ادامه دهد.

سوالات متداول
بازیکنان چگونه می‌توانند به برنامه دسترسی داشته باشند؟

بازیکنان با ورود به قطر برای جام جهانی 2022 قطر می‌توانند برای اولین بار به این برنامه دسترسی داشته باشند. هر بازیکنی یک کارت بازیکن جداگانه دریافت می‌کند که شامل یک کد QR برای دانلود برنامه FIFA Player است.

بازیکنان چه زمانی می‌توانند به داده‌های بازی خود دسترسی داشته باشند؟

تنها چند دقیقه پس از سوت پایان بازی، بازیکنان این فرصت را دارند که به داده‌های عملکرد فردی خود و صحنه‌های ویدیویی مربوطه از مسابقه دسترسی داشته باشند.

آیا تیم‌ها به داده‌های رویداد دسترسی دارند؟

تیم‌ها ازطریق پلتفرم داده فوتبال فیفا به مجموعه داده‌های رویداد جمع‌آوری‌شده دسترسی دارند. اطلاعات و فیلم هر بازی فقط می‌تواند توسط تیم‌های شرکت‌کننده برای تجزیه‌و‌تحلیل عملکرد و آماده‌سازی مسابقه استفاده شود.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه