آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

اپل به‌روزرسانی iOS 12.5.4 را برای آیفون‌ها و آیپدهای قدیمی منتشر کرد

  • -
اپل به‌روزرسانی iOS 12.5.4 را برای آیفون‌ها و آیپدهای قدیمی منتشر کرد

اپل به‌روزرسانی امنیتی iOS 12.5.4 را برای دستگاه‌های قدیمی منتشر کرده است که سه آسیب‌پذیری را اصلاح می‌کند.

چندی پیش، اپل در رویداد WWDC جدیدترین نسخه iOS را با انبوهی از تغییرات و بهبودها رونمایی کرد. این به‌روزرسانی احتمالا شهریور سال جاری برای آیفون ۶ اس و جدیدتر دردسترس خواهد بود که خود پشتیبانی عالی محسوب می‌شود. بااین‌حال، غول دنیای فناوری از گوشی‌های قدیمی‌تر نیز غافل نشده است و امروز به‌روزرسانی iOS 12.5.4 را با تمرکز بر مباحث امنیتی برای گوشی‌های آیفون و آیپد قدیمی‌تر منتشر کرده است.

دستگاه‌های قدیمی‌ ممکن است ویژگی‌های جدید مرتبط با نسخه‌های اخیر را نتوانند دریافت کنند؛ اما این به‌روزرسانی کاربران را دربرابر آسیب‌پذیری‌های احتمالی ایمن نگه می‌دارد. وب‌سایت امنیتی اپل می‌گوید که به‌روزرسانی مذکور دو آسیب‌پذیری وب‌کیت (WebKit) و یک آسیب‌پذیری مربوط به مجوزها را ازبین می‌برد. اپل می‌گوید احتمالا از آسیب‌پذیری‌ وب‌کیت سوءاستفاده‌هایی شده است.

نخستین وصله امنیتی به آسیب‌پذیری یکی از مجوزها مربوط می‌شود که ممکن است به اجرای کدهای مخرب منجر شود. اپل مدعی است که از این آسیب‌پذیری آگاه بوده و با حذف کد آسیب‌پذیر مشکل خرابی حافظه در رسیور ASN.1 را برطرف کرده است. خرابی حافظه در برنامه رایانه‌ای هنگامی اتفاق می‌افتد که محتوای بخشی از حافظه به‌دلیل رفتارهای برنامه‌نویسی، بیشتر از خواسته برنامه‌نویس اصلی یا سازه‌های برنامه تغییر یابد و این امر به‌اصطلاح نقض ایمنی حافظه است.

محتمل‌ترین دلیل تخریب حافظه خطای برنامه‌نویسی است. به‌عبارت‌دیگر، محتویات بخشی از حافظه به‌دلیل خطاهای برنامه‌نویسی به مهاجمان کمک می‌کند کد دلخواهشان را اجرا کنند. دو آسیب‌پذیری دیگر به پردازش محتوای وب مربوط هستند. اپل می‌گوید ممکن است از این موضوع به‌طور فعال سوءاستفاده شده باشد؛ اما اکنون هر دو آن‌ها برطرف شده‌اند.

این به‌روزرسانی برای آیفون ۵ اس، خانواده آیفون ۶، نسل نخست آیپد ایر، آیپد مینی ۲، آیپد مینی ۳ و آیپاد تاچ نسل‌ششم منتشر خواهد شد. برای دریافت به‌روزرسانی iOS 12.5.4 می‌توانید به تنظیمات دستگاه مراجعه و در بخش جنرال (General) سربرگ آپدیت نرم‌افزار (Software Update)، به‌روزرسانی یادشده را به‌رایگان دریافت کنید.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه