آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

اپل جایگاه نخست برترین فروشنده گوشی‌های هوشمند چین را ازآن خود کرد

  • -
اپل جایگاه نخست برترین فروشنده گوشی‌های هوشمند چین را ازآن خود کرد

اپل موفق شد لقب برترین فروشنده‌ی گوشی‌های هوشمند را در چین کسب کند و از نظر سهم بازار در این کشور به رکورد جدیدی برسد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد اپل پس از سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۵ تاکنون، برای اولین‌بار جایگاه برترین فروشنده‌ی گوشی‌های هوشمند را در چین ازآنِ خود کرده است. درواقع با سهم ۲۳ درصدی آیفون از بازار گوشی‌های هوشمند چین، این شرکت بیشترین میزان سهم بازار تاریخش را در این کشور به‌دست آورده است.

به‌گزارش اپل‌اینسایدر، اپل در سال ۲۰۱۹ درباره‌ی مشکلات شدید فروش در چین هشدار داد و مدعی شد که برنامه‌هایی برای بازگرداندن موفقیت خود در چین ارائه خواهد داد. اکنون، کانترپوینت ریسرچ مدعی شده است که نه‌تنها اپل به بزرگ‌ترین برند گوشی‌های هوشمند در چین تبدیل شده؛ بلکه رکوردش را ازنظر سهم بازار در این کشور شکسته است.

منگ‌منگ ژانگ، تحلیلگر کانترپوینت ریسرچ، در‌این‌باره گفت:

عملکرد کم‌نظیر اپل به‌دلیل ترکیبی از استراتژی قیمت‌گذاری و سود، اساساً بهتر از هواوی بوده است. اپل درست پس از عرضه‌ی آیفون ۱۳ در دسامبر ۲۰۲۱، جایگاه برترین فروشنده‌ی گوشی‌های هوشمند چین را کسب کرد و پس‌از‌آن تا سه‌ماهه‌ی چهارم، در جایگاه اول باقی ماند.

منگ‌منگ ژانگ در ادامه‌ی توضیحاتش اشاره کرده است که آیفون ۱۳ به‌دلیل قیمت اولیه‌ی نسبتاً ارزان‌تر و بهره‌گرفتن از دوربین جدید و قابلیت‌هایی مثل پشتیبانی از 5G، در چین به محصولی موفق تبدیل شد. علاوه‌براین، هواوی رقیب اصلی اپل در بازار گوشی‌های پرچم‌دار به‌دلیل ادامه‌ی روند تحریم‌های آمریکا با کاهش درخورتوجه در فروش محصولاتش مواجه شد.

برترین فروشندگان گوشی هوشمند چین ۲۰۲۱

اپل قبلاً در سال ۲۰۱۵، به‌عنوان پرفروش‌ترین شرکت تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در چین شناخته می‌شد؛ زمانی‌ که به‌گفته‌ی کانترپوینت، سوپرچرخه‌ی آیفون ۶ در اوج خود بود. باوجوداین، درحالی‌که اپل به بیشترین سهمش در بازار چین دست پیدا کرده، میزان فروش گوشی در این بازار کاهش درخورتوجهی یافته است. براساس گزارش کانترپوینت، فروش گوشی‌های هوشمند در چین در سه‌ماهه‌ی چهارم درمقایسه‌با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش یافت و این سومین کاهش فروش در سه‌ماهه‌ی متوالی بود.

ایوان لام، تحلیلگر ارشد کانترپوینت می‌گوید:

بازار در چین به‌دلیل عوامل مختلف بخش عرضه و بخش تقاضا به روند کاهشی خود ادامه می‌دهد و کمبود مداوم قطعات برمحموله‌های همه‌ی شرکت‌های تولیدکننده تأثیر گذاشته است. علاوه‌براین، چرخه‌ی متوسط جایگزینی گوشی‌های هوشمند در چین طولانی‌تر شده است و درنهایت، چین محیط اقتصادی پیچیده‌ای را تجربه می‌کند که صادرات در آن باعث رشد خواهد شد و هزینه‌های داخلی را کم‌رنگ خواهد کرد.

کانترپوینت گزارش می‌دهد که سهم ۲۳ درصدی اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ باعث شده است این شرکت در جایگاه نخست برترین فروشندگان گوشی‌های هوشمند چین قرار گیرد. در این فهرست، شرکت ویوو با سهم ۱۹ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفته و پس‌از‌آن، اوپو و آنر به‌ترتیب با سهم ۱۷ و ۱۵ درصدی در جایگاه‌های بعدی جای دارند.

ازآنجاکه سامسونگ در چین فروش دورازانتظاری دارد، کانترپوینت این برند را جزو فهرست سایر شرکت‌ها قرار داده است؛ یعنی گروهی که درمجموع ۴ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند چین را دراختیار دارد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه