آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

اپل در صدد راه‌اندازی سرویس موسیقی کلاسیک در اوایل سال ۲۰۲۲ است

  • -
اپل در صدد راه‌اندازی سرویس موسیقی کلاسیک در اوایل سال ۲۰۲۲ است

فهرست موقعیت‌های شغلی اپل نشان می‌دهد که این شرکت پس از خرید سرویس موسیقی پرایم‌فونیک در اوایل سال جاری، در حال تکمیل تیم اپل موزیک برای ایجاد نرم‌افزاری جدید با هدف استریم موسیقی‌های کلاسیک است.

در اوایل سال جاری، اپل اعلام کرد که سرویس استریم موسیقی پرایم‌فونیک را خریده است؛ سرویسی که احتمالا در بهبود کمیت و کیفیت موسیقی‌های کلاسیک در اپل موزیک نقش بسزایی ایفا خواهد کرد. پرایم‌فونیک تجربه شنیداری عمیقی را با قابلیت جستجو و مرور ارائه می‌دهد که به‌طور خاص برای موسیقی‌های کلاسیک بهینه شده است. افزون‌براین، سرویس مذکور موسیقی‌های پیشنهادی و جزئیات متنی مفیدی را ارائه می‌دهد.

درحقیقت، اپل به‌منظور بهبود اپل موزیک و جذاب‌تر کردن آن برای کاربران، ازاین‌پس از محتوای کلاسیک سرویس پرایم‌فونیک بهره خواهد گرفت. این شرکت معمولا علاقه خاصی به محتوای کلاسیک دارد و در گذشته نیز این را بارها نشان داده است. غول دنیای فناوری با این خرید بزرگ‌ترین گام خود برای آوردن موسیقی کلاسیک به اپل موزیک را برداشته است.

کوپرتینویی‌ها می‌گویند که با خرید پرایم‌فونیک، به مشترکان اپل موزیک تجربه بهبودیافته موسیقی کلاسیک ارائه خواهند داد و در ابتدا، این کار با ارائه فهرست پخش و محتوای صوتی پرایم‌فونیک آغاز می‌شود و سپس تجربه‌ای اختصاصی از سرویس یادشده با قابلیت‌های مرور و جستجوی بهبودیافته توسط آهنگ‌ساز و رپرتوار، فراداده موسیقی کلاسیک بهتر و موارد دیگر ارائه خواهد شد.

اپل همچنین می‌گوید که در سال ۲۰۲۲ یک برنامه جدید اپل موزیک مبتنی بر موسیقی‌های کلاسیک را راه‌اندازی خواهد کرد. این برنامه رابط کاربری پرایم‌فونیک و ویژگی‌های موسیقی کلاسیک را با سرویس اپل موزیک و قابلیت‌هایی نظیر Lossless و Spatial Audio ادغام می‌کند. طبق فهرستی که در سایت مشاغل اپل وجود دارد، به‌نظر می‌رسد که این شرکت اکنون به‌دنبال استخدام یک طراح UX برای کار روی برنامه جدید در تیم موسیقی کلاسیک است.

در بیانیه استخدامی اپل آمده است که این سِمَت که برای افراد ساکن در لندن یا آمستردام درنظر گرفته شده است، تخصص UX و دیدگاه‌های جدیدی را به‌طور خاص برای پرایم‌فونیک به‌ارمغان خواهد آورد. در ادامه فهرست مشاغل توضیح داده می‌شود که اپل در حال تحقیق به‌منظور ایجاد تجربه‌ای متمایز برای موسیقی کلاسیک از جمله جنبه‌های بصری، شنیداری و لمسی است.

فهرست مشاغل نشان می‌دهد که نام تجاری پرایم‌فونیک برای برنامه جدید باقی خواهد ماند؛ اما جال است بدانید که سرویس مذکور در ۷ سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۶ شهریور ۱۴۰۰) کاملا آفلاین شد و دیگر برای مشترکین جدید در دسترس نیست. البته مشترکین پیش از این تاریخ، می‌توانستند شش‌ماه به‌صورت رایگان به اپل موزیک و هزاران آلبوم کلاسیک مبتنی بر قابلیت‌های Lossless و Spatial Audio دسترسی داشته باشند.

درحال‌حاضر در وب‌سایت پرایم‌فونیک نوشته‌ای دیده می‌شود که بیان می‌کند تیم این سرویس در حال کار روی یک تجربه موسیقی کلاسیک جدید شگفت‌انگیز برای اپل به‌منظور انتشار در اوایل سال آینده میلادی هستند. به‌طور کلی، مشخص نیست که برند مورد بحث تا چه حد در برنامه جدید مستقل و به چه اندازه با اپل مزیک ادغام خواهد شد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه