آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

اپل فردا رویداد جداگانه‌ای برای معرفی قابلیت‌های جدید اپل موزیک برگزار می‌کند

  • -
اپل فردا رویداد جداگانه‌ای برای معرفی قابلیت‌های جدید اپل موزیک برگزار می‌کند

به‌نظر می‌رسد اپل درست پس از پایان سخنرانی WWDC 2021، با برگزاری رویداد ویژه ویدئویی، قابلیت‌های جدید اپل موزیک شامل پشتیبانی از صدای فراگیر و دالبی اتموس و کیفیت Lossless را رونمایی کند.

اگر اخبار فناوری را دنبال کرده باشید، می‌دانید اپل چندی پیش اعلام کرد در بازه‌ای نامشخص در ژوئن (خرداد)، سرویس استریم موسیقی‌اش از محتوای با کیفیت بسیار چشمگیر (Lossless و Hi-Res) و دالبی‌اتموس و صدای فراگیر پشتیبانی می‌کند. قابلیت‌های جدید هزینه اضافه‌ای برای مشترکان در بر نخواهد داشت و این می‌تواند برگ‌برنده‌ای برای غول دنیای فناوری درمقابل سایر سرویس‌های استریم موزیک باشد؛ زیرا قیمت اشتراک تایدل و آمازون موزیک برای ارائه محتوای Hi-Fi بیشتر از اشتراک استاندارد است.

اکنون، ویدئویی جدید با محوریت اپل موزیک در ردیت با عنوان «معرفی صدای فراگیر» رسانه‌ای شده است که از بینندگان دعوت می‌کند در ساعت ۱۲ بعدازظهر ۷ ژوئن به وقت کوپرتینو برای تماشای این رویداد ویژه آماده شوند. به‌عبارت‌دیگر، این رویداد بلافاصله پس از سخنرانی اصلی WWDC 2021 آغاز خواهد شد.

به‌طورکلی، قابلیت صدای فراگیر تجربه صوتی همه‌جانبه‌ای را نوید می‌دهد که درکنار دالبی‌اتموس ارائه می‌شود. صدای فراگیر به‌جای استفاده از کانال‌های صوتی ثابت، حرکات سر کاربر را نیز در نظر می‌گیرد و به منابع موسیقی اجازه می‌دهد موقعیتشان را باتوجه‌به بدن کاربر هماهنگ کنند. کوپرتینویی‌ها پیش‌تر گفته بودند اپل موزیک به‌طور خودکار آهنگ‌های دالبی‌اتموس را در تمام هدفون‌های ایرپاد و بیتس مجهز به تراشه H1 یا W1 و بلندگوهای داخلی در آخرین نسخه‌های آیپد و آیفون و مک پخش خواهد کرد. به‌‌گفته‌ اپل، هزاران آهنگ در آرشیو اپل موزیک وجود دارد که برای گوش‌دادن با قابلیت صدای فراگیر دردسترس خواهد بود و این تعداد با گذشت زمان افزایش می‌یابد. 

سومین قابلیت احتمالی کیفیت محتوای Lossless خواهد بود که نسخه‌های با بیت‌ریت درخورتوجه از تراک‌های موجود در سرویس را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. نسخه‌های Lossless تقریبا تمام جزئیات ضبط موسیقی اصلی را حفظ می‌کنند که می‌تواند تجربه غوطه‌وری و به‌طورکلی بهتری به شنوندگان ارائه دهد. گفته می‌شود درابتدا حدود ۲۰ میلیون آهنگ با کیفیت Lossless دردسترس خواهد بود و تا پایان سال ۲۰۲۱، تمامی ۷۵ میلیون قطعه موسیقی اپل موزیک از این کیفیت پشتیبانی می‌کنند.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه