آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

اپل و اریکسون با پایان‌دادن به جنگ حقوقی، قرارداد چندساله امضا کردند

  • -
اپل و اریکسون با پایان‌دادن به جنگ حقوقی، قرارداد چندساله امضا کردند

اپل و اریکسون که بر سر پتنت شبکه‌ی 5G در آیفون از هم شکایت کرده بودند، با امضای قراردادی چندساله به اختلافات خود پایان دادند.

براساس گزارش رویترز، شرکت اریکسون در بیانیه‌ای می‌گوید توافق‌نامه‌ای با اپل بر سر سندهای ثبت اختراع امضا کرده است تا به اختلافات خبرسازی که روی استفاده از پتنت‌های بی‌سیم 5G در آیفون متمرکز بودند، پایان دهد.

اریکسون که در حوزه‌ی تولید تجهیزات سیستم‌های ارتباطی تخصص دارد، «قراردادی چندساله» با اپل امضا کرده است. به گفته‌ی این شرکت سوئدی، توافق‌نامه‌ی موردبحث «به تمامی مجادلات حقوقی فعلی مربوط به پتنت بین دو طرف پایان می‌دهد.»

خبر توافق اریکسون و اپل در حالی رسانه‌ای می‌شود که تولیدکننده‌ی سوئدی تجهیزات مخابراتی در اوایل سال جاری میلادی دومین شکوائیه‌ی خود را در دادگاه ایالات متحده ثبت کرده بود. این شرکت همچنین در بریتانیا از اپل شکایت کرد. پس از شکست مذاکرات احیای قرارداد هفت‌ساله‌‌ای که در ۲۰۱۵ منعقد شد، اپل نیز از اریکسون شکایت کرد.

اریکسون نخستین بار در سال ۲۰۲۱ پرونده‌ی حقوقی علیه اپل باز کرد و مدعی شد که تولیدکننده‌ی آیفون در تلاش است به شیوه‌‌ی غیرقانونی قیمت مجوز استفاده از پتنت‌ها را کاهش دهد. چند ماه بعد، اپل در دادگاه از اریکسون شکایت و این شرکت را به «تاکتیک‌های تهدیدآمیز» برای احیای قرارداد پتنت‌ها متهم کرد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه