آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

اپل IOS 15.2.3 و macOS 12.2 Monterey را به‌منظور رفع نقص امنیتی منتشر کرد

  • -
اپل IOS 15.2.3 و macOS 12.2 Monterey را به‌منظور رفع نقص امنیتی منتشر کرد

اپل روز گذشته، به‌روزرسانی میان‌نسلی iOS و iPadOS 15.3 را با هدف رفع نقص‌های امنیتی و بهینگی عملکرد منتشر کرد.

جدیدترین به‌روزرسانی سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند اپل مشکلات امنیتی مختلفی را برطرف می‌کند و ظاهراً این شرکت، ۱۰ باگ امنیتی مهم را از افشای اطلاعات سافاری گرفته تا برنامه‌های مخرب با توانایی دسترسی به کرنل، اصلاح کرده است؛ بنابراین، به کاربران پیشنهاد می‌شود که به‌روزرسانی مذکور را در اسرع وقت بارگیری کنند.

همان‌طور که گفته شد، هدف اپل از ارائه‌ی به‌روزرسانی iOS و iPadOS 15.3 برطرف کردن مشکلات امنیتی بوده و در‌ ‌واقع، نسخه‌ی جدید به‌روزرسانی میان‌نسلی برای سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اپل محسوب می‌شود و نباید انتظار داشت که تغییرات عمده‌ای را شاهد باشیم. بااین‌‌حال، این نسخه بهبودهای حائز اهمیتی را نیز شامل می‌شود که می‌تواند در تجربه‌ی کاربری تأثیر مثبتی داشته باشد.

طبق روال معمول، این به‌روزرسانی از‌‌ طریق OTA در‌ سراسر جهان در‌‌ دسترس است و می‌توان آن را به‌‌‌صورت رایگان بارگیری کرد. کاربران آیفون‌های سازگار می‌توانند با مراجعه به بخش Setting و سربرگ General و انتخاب گزینه‌ی Software Update، جدیدترین به‌روزرسانی را بارگیری کنند.

اپل همچنین نسخه‌ی نهایی macOS 12.2 Monterey را نیز منتشر کرده است. به‌روزرسانی یادشده برای تمامی افراد دارای رایانه‌ی مک سازگار در‌ دسترس است و بدیهی است که مک‌های مبتنی بر پردازنده‌های اینتل نیز این به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند.

به‌طور کلی، این به‌روزرسانی نیز تغییرات زیادی به‌همراه ندارد و عمدتاً نواقض امنیتی مشابه سیستم‌عامل iOS را برطرف می‌کند. مهم‌ترین قابلیت آن برای افرادی است که اخیراً مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی اپل را خریداری کرده‌اند؛ نوت‌بوک‌هایی که نمایشگرهایشان دارای ویژگی پروموشن برای ارائه‌ی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. مرورگر سافاری اکنون به‌طور کامل از پروموشن پشتیبانی می‌کند و متعاقباً تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری را از پیمایش در صفحات وب ارائه می‌دهد.

کاربران برای دریافت نسخه‌ی جدید، می‌توانند به‌روزرسانی مک‌اواس مانتری را از سربرگ Update Software در بخش System Preferences به‌صورت OTA بارگیری کنند.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه