آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

ایلان ماسک احتمالاً قصد دارد شبکه‌ اجتماعی مخصوص خود را راه‌اندازی کند

  • -
ایلان ماسک احتمالاً قصد دارد شبکه‌ اجتماعی مخصوص خود را راه‌اندازی کند

شاید پایانی برای روند فروش توییتر به ایلان ماسک وجود داشته باشد و اگر او بتواند از این معامله خارج شود، احتمالاً پلتفرم اجتماعی خود را راه‌اندازی خواهد کرد.

اخیراً در میان مجموعه‌ای از توییت‌های پاسخ به سؤالات افراد درباره‌ی پیشنهاد ماسک برای خرید توییتر و با درنظرگرفتن اینکه مدیرعامل تسلا بخشی از سهام خود را فروخته، توییتی ازطرف مدیرعامل تسلا منتشر شده که نشان می‌دهد احتمالاً به‌دنبال ساخت شبکه‌ی اجتماعی مخصوص خود است.

ماسک فعلاً در توئیت خود به آدرس دامین تک حرفی اشاره کرده و غیر از این هیچ جزئیاتی درمورد پلتفرم رسانه‌ی اجتماعی او نمی‌دانیم. این توییت عمدتاً نشان‌ می‌دهد درصورت عدم توافق میان ماسک و توییتر، او همچنان به داشتن یک شبکه‌ی اجتماعی علاقه‌مند است و این پلتفرم کاملاً جدید می‌تواند تحت آدرس X.Com راه‌اندازی شود.

به‌نوشته‌ی DigitalTrends، ماسک از قبل، مالکیت دامین X.Com را دراختیار داشت. این دامنه به‌عنوان یک بانک آنلاین شروع به‌کار کرد؛ بانکی که ماسک آن را سال ۱۹۹۹ تأسیس کرده بود و سپس در سال ۲۰۰۰ با یکی از رقبای خود ادغام شد. مدیرعامل تسلا در سال ۲۰۱۷ این دامین را دوباره از پی‌پال خریداری کرد و اکنون با مراجعه به این آدرس فقط یک پس‌زمینه‌ی سفید ساده با یک حرف x در گوشه‌ی سمت چپ بالای آن مشاهده خواهید کرد.

اگر ماسک واقعاً به‌دنبال ساخت یک شبکه‌ی اجتماعی جدید باشد، شاید سرنخ‌هایی درمورد اینکه X.Com چگونه می‌تواند باشد، دردسترس داشته باشیم زیرا می‌دانیم هدف وی از خرید توییتر این بود که سانسور محتوا را کمتر و پیام‌ها را به‌طورکامل رمزنگاری کند و علاوه‌براین حساب‌های کاربری را به‌منظور کاهش ربات‌ها، با احراز هویت تأیید کند.

به‌هرحال همه‌ی ایده‌های ماسک برای اعمال تغییرات در توییتر تا زمانی‌که معامله‌ی خرید آن تکمیل نشود، امکان‌پذیر نخواهد بود.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه