آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

اینتل جف ویلکاکس، طراح و مدیر تراشه‌های اپل را استخدام کرد

  • -
اینتل جف ویلکاکس، طراح و مدیر تراشه‌های اپل را استخدام کرد

جف ویلکاکس، یکی از کلیدی‌ترین طراحان تراشه‌های اپل و توسعه‌دهنده‌ی پردازنده‌های امنیتی T2، کوپرتینوی‌ها را برای پیوستن به اینتل به‌منظور توسعه‌ی SOC اختصاصی این شرکت ترک کرد.

در سالیان اخیر اپل با سرمایه‌گذاری روی توسعه‌ی تراشه‌ها، بی‌اغراق به بهترین طراح SOC‌های (سیستم-روی-چیپ) مبتنی‌بر معماری آرم تبدیل شده و فاصله‌ی معناداری را با رقبایش ایجاد کرده است. این عملکرد به‌قدری چشمگیر بوده است که اپل پس از ۱۵ سال همکاری با اینتل، تراشته‌های تیم آبی را در کامپیوترهای مک منسوخ و با تراشه‌های اختصاصی خود جایگزین کرد.

اکنون با تکمیل شدن پنجره‌ی زمانی گذار به تراشه‌های اختصاصی مبتنی‌بر معماری آرم، جف ویلکاکس، رهبر تیم توسعه تراشه M1، اپل را به مقصد اینتل ترک خواهد کرد. جالب است بدانید که ویلکاکس ابتدا در سال ۲۰۱۳ از اینتل به اپل پیوست و اکنون شاهد بازگشت دوباره‌ی وی به اینتل به‌منظور توسعه‌ی SOCهای این شرکت هستیم. ویلکاکس در صفحه لینکدین خود نوشت:

پس از هشت سال شگفت‌انگیز، تصمیم گرفتم اپل را ترک کرده و فرصت دیگری را دنبال کنم. این تجربه‌ای باورنکردنی بوده و می‌توانم به تمام کارهایی که در طول مدت حضورم در آنجا انجام دادیم افتخار کنم. کارهایی که در انتقال سیلیکون اپل با SOCها و سیستم‌های ام‌وان پرو و ام وان مکس به اوج رسید. دلم برای همه‌ی همکاران و دوستانم در اپل تنگ خواهد شد. خوشحالم اعلام کنم که به‌عنوان همکار اینتل، مدیر ارشد فناوری گروه مهندسی طراحی، معماری SoC مشتری در شرکت اینتل، موقعیت جدیدی را آغاز کرده‌ام. من نمی‌توانم بیشتر از این خوشحال باشم که با تیم‌های شگفت‌انگیز آنجا کار کنم و به ایجاد SOCهای پیشگامانه کمک کنم. کارهای بزرگی در پیش است!

جالب است بدانید که این نخستین‌بار نیست که رقبا اقدام به استخدام مهندسان تراشه‌های اپل می‌کنند. کوالکام نیز اخیراً شرکت نوویا، شرکت سابق جمعی از طراحان سابق تراشه‌های اپل را، به‌منظور ساخت تراشه‌های مبتنی‌بر آرم و طراحی هسته‌های اختصاصی خریداری کرد. هنوز مشخص نیست که اپل چه کسی را به‌عنوان مدیر طراحی تراشه‌های مک جایگزین خواهد کرد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه