آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

اینتل درحال ساخت تراشه‌ای مخصوص استخراج رمزارز است

  • -
اینتل درحال ساخت تراشه‌ای مخصوص استخراج رمزارز است

ظاهراً اینتل درحال ساخت پردازنده‌ای به‌نام بونانزا ماین (Bonanza Mine) است که به‌طور خاص برای استخراج رمزارز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به‌نظر می‌رسد اینتل درحال تولید تراشه‌آی است که به‌طور اختصاصی برای استخراج ارزهای دیجیتال کاربرد خواهد داشت. نام این پردازنده بونانزا ماین بوده که انتظار می‌رود اینتل در کنفرانس بین‌المللی مدارهای حالت جامد (ISSCC 2022) که بین ۲۰ تا ۲۴ فوریه‌ی برگزار خواهد شد، اطلاعات بیشتری درمورد آن ارائه کند.

به گزارش نئووین، نام تراشه‌ی مخصوص استخراج رمزارز اینتل بونانزا ماین است. این شرکت با تراشه‌ی مورد اشاره وارد رقابت مستقیم با شرکت‌هایی مثل بیت‌مین (Bitmain) و میکرو بی‌تی (MicroBT) خواهد شد. شایان‌ذکر است که دو شرکت بیت‌مین و میکرو بی‌تی درحال‌حاضر از رهبران بازار مدارهای مجمتع ویژه‌ی استخراج بیت کوین (ASIC) محسوب می‌شوند.

تقاضا برای استخراج ارزهای دیجیتال باعث شده قیمت کارت گرافیک‌های مختلف از جمله نمونه‌های ساخت اینتل، افزایش یابد و حتی این مورد یکی از دلایل کمبود کارت گرافیک در سطح جهان محسوب می‌شود. اینتل همچنین اولین سفارش را برای ابزارهای High-NA EUV ثبت کرده است؛ این ابزارها به این شرکت کمک می‌کند تا طی سال‌های آینده به اهداف خود برای حرکت به سمت فناوری 18A دست یابد.

اینتل برخلاف رقیب خود انویدیا اعلام کرده است که قصد ندارد در پردازنده‌های گرافیکی ARC، محدودیتی برای استخراج رمزارز اعمال کند. این شرکت همچنین طی استریم زنده در کانال یوتیوب دکتر Lupo، از برنامه‌های خود درمورد تحقیق و ساخت سخت‌افزار تخصصی برای اهداف مایننیگ رمزارز پرده برداشت.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه