آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

بازار گوشی‌های هوشمند چین رشد ۱۵٫۹ درصدی را در سال ۲۰۲۱ ثبت کرد

  • -
بازار گوشی‌های هوشمند چین رشد ۱۵٫۹ درصدی را در سال ۲۰۲۱ ثبت کرد

چین در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۴۲٫۸ میلیون گوشی هوشمند به مصرف‌کنندگان داخلی‌ خود عرضه کرده که نشان‌دهنده‌ی بهبود بخشی از ضربه‌ای است که در روزهای اولیه‌ی بحران کووید-۱۹ خورده بود.

به‌گزارش گیزموچاینا، بازار گوشی‌های هوشمند چینی با‌‌توجه‌به آخرین اعداد و ارقام به‌دست‌آمده از داده‌های دولتی، در حال بهبود است. آخرین داده‌های رسمی نشان می‌دهد که چین در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۴۲٫۸ میلیون گوشی هوشمند را در بازار داخلی عرضه کرده که نشان‌دهنده‌ی بهبود ۱۵٫۹ درصدی درمقایسه‌با سال ۲۰۲۰ است. اعداد با‌‌توجه‌به افت زیادی که به‌علت همه‌گیری کرونا رخ داده، عملکرد قوی را نشان می‌دهند. باوجوداین، رقم فعلی کمتر از عملکرد قبل از همه‌گیری بوده؛ اما چشم‌انداز روشنی داشته است.

در سال ۲۰۲۰، مجموع گوشی‌های عرضه‌شده حدود ۲۹۶ میلیون بود که ۲۰٫۴ درصد درمقایسه‌با بیشترین حد خود در سال ۲۰۱۹ (حدود ۳۷۲ میلیون دستگاه) کاهش یافته بود. این داده‌ها از آکادمی اطلاعات و ارتباطات چین (CAICT) گردآوری شده است.

درمجموع، اعداد مذکور بازگشت چندین برند چینی را نشان می‌دهند که به‌علت بیماری همه‌گیر و سایر عوامل خارجی دچار افت شدید شده بودند. کمبود جهانی تراشه همچنان ادامه دارد که می‌تواند عامل احتمالی در آهسته‌شدن سرعت رشد باشد.

بازار گوشی‌های هوشمند چینی بازاری بسیار رقابتی هستند و تعداد زیادی از برندهای داخلی چین بخشی از بازار را دراختیار دارند و اپل، تنها برند خارج چین با حضور چشمگیر در بازار این کشور محسوب می‌شود. اپل همچنان در بازار چین ازجمله هنگ‌کنگ و تایوان محبوبیت زیادی دارد. بازار گوشی‌های هوشمند داخلی چین در حال بازگشت هستند و پیش‌بینی‌ می‌شود که در سال ۲۰۲۲ به عملکرد قبل از همه‌گیری و حتی فراتر برسند.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه