آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

بالاترین میانگین سرعت اینترنت دنیا متعلق به جزیره ۱۰۰ هزار نفری جرزی است

  • -
بالاترین میانگین سرعت اینترنت دنیا متعلق به جزیره ۱۰۰ هزار نفری جرزی است

طبق جدیدترین آمار سرعت اینترنت، ساکنان جزیره کوچک جرزی در کانال انگلیس از بالاترین میانگین سرعت اینترنت در دنیا بهره می‌برند.

طبق نتایج مطالعه جدید وب‌سایت Cable.co.uk در مورد سرعت اینترنت مناطق مختلف جهان، اروپای غربی بهترین وضعیت سرعت اینترنت را دارد؛ به‌طوری‌که در بین ۱۰ کشور با بیشترین سرعت پهنای باند، ۸ مورد از این منطقه هستند. جالب‌تر آنکه در صدر این فهرست، جزیره کوچک جرزی قرار دارد که متوسط سرعت اینترنت در آن، ۲۷۴٫۲۷ مگابیت بر ثانیه اندازه‌گیری شده است. جرزی اولین منطقه در جهان بود که تمام خانوارها در آن به اتصال فیبر نوری دسترسی پیدا کردند.

در این فهرست، لیختن‌اشتاین در رتبه دوم و پس از آن ایسلند و آندورا قرار دارند. شبه جزیره ماکائو در دریای جنوبی چین با سرعت اینترنت ۱۲۸٫۵۶ مگابیت بر ثانیه و مجارستان در اروپای مرکزی با سرعت ۱۰۴٫۰۷ مگابیت بر ثانیه تنها مناطق حاضر در این فهرست هستند که خارج از اروپای غربی قرار دارند.

سرعت متوسط اینترنت در انگلستان ۵۱٫۴۸ مگابیت بر ثانیه است که رتبه ۲۰ در اروپا و ۴۳ در جهان را به خود اختصاص داده. ایالات متحده با سرعت متوسط ۹۲٫۴۲ مگابیت بر ثانیه در رتبه چهاردهم جهان قرار دارد.

اما بدترین میانگین سرعت اینترنت در جهان از لحاظ منطقه، متعلق به کشورهای آفریقای شمالی است که تنها به ۵٫۶۸ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. ترکمنستان با میانگین سرعت ۰٫۵۰ مگابیت بر ثانیه در انتهای این فهرست قرار دارد.

اروپا بار دیگر برتری مطلق را در این رتبه‌بندی به دست آورده که دلیل آن عمدتاً به خاطر زیرساخت‌های بسیار خوب کشورهای این منطقه و وجود شبکه‌های فیبر نوری خالص (FTTP) در آن‌ها است. از آن طرف، سرعت اینترنت در کشورهایی که از اتصال فیبر کابینت (FTTC) و ADSL استفاده می‌کنند، سال به سال کاهش یافته است.

سال گذشته، میانگین سرعت دانلود در پنج کشور صدر این فهرست حدود ۲۷۶ برابر سریع‌تر از پنج کشور انتهایی بود؛ اما امسال، این اختلاف به ۲۰۲ برابر کاهش یافته است.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه