آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

باگ عجیبی که گوشی‌های اندرویدی را از تماس با شماره 911 باز می‌دارد

  • -
باگ عجیبی که گوشی‌های اندرویدی را از تماس با شماره 911 باز می‌دارد

براساس گزارش‌های برخی کاربران، گوشی‌های سری پیکسل در برخی مواقع امکان تماس با شماره‌های خدمات اضطراری مثل ۹۱۱ را ندارد.

حدود یک هفته قبل گزارش‌هایی مبنی بر عدم امکان تماس تلفی با شماره‌ی خدمات اضطراری ۹۱۱ در گوشی‌های سری پیکسل گوگل منتشر شد. واضح است که این باگ، بسیار نگران‌کننده بوده و گزارش آن توسط KitchenPicture5849 در ردیت، به‌سرعت مورد توجه گوگل قرار گرفته است. تیم گوگل موضوع را بررسی کرده تا بتواند منبع مشکل را شناسایی کند.

به گزارش اندروید سنترال، جالب اینکه با بررسی‌های گوگل مشخص شده که علت بروز این مشکل نصب اپلیکیشن مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) است. به گفته‌ی گوگل، اگر شما هم اپلیکیشن مایکروسافت تیمز را نصب کرده‌اید اما وارد حساب کاربری‌تان نشده‌‌اید، احتمالا نمی‌توانید با شماره‌ی ۹۱۱ تماس برقرار کنید.

در ادامه بخشی از توضیحات گوگل را درمورد این باگ اندروید مرور می‌کنیم:

ما معتقدیم که این مشکل فقط در تعداد کمی از دستگاه‌هایی که برنامه‌ی مایکروسافت تیمز را نصب کرد‌ه‌اند وجود دارد و در حال‌حاضر فقط از یک گزارش مربوط به وقوع این باگ اطلاع داریم. بررسی ما نشان داد که این مشکل به‌دلیل تعامل ناخواسته بین اپلیکیشن مایکروسافت تیمز و سیستم‌عامل اندروید به‌وجود آمده است.

خوشبختانه این مشکل احتمالا فقط روی تعداد بسیار کمی از کاربران تأثیر داشته است و افرادی که وارد حساب کاربری مایکروسافت تیمز نشده‌اند، می‌توانند این اپلیکیشن را حذف و سپس نسبت به نصب مجدد آن اقدام کنند تا مشکل یاد شده برطرف شود. راهکار دائمی و بهتر برای رفع مشکل این است که مایکروسافت به‌روزرسانی جدیدی برای اپلیکیشن تیمز ارائه دهد.

البته باید اشاره کنیم گوگل و مایکروسافت اکنون درحال کار روی رفع کامل این مشکل هستند. تا مدتی قبل گزارش‌های منتشر شده درمورد بروز این مشکل فقط مختص دارندگان گوشی‌های پیکسل بود، اما این باگ به‌دلیل تعامل بد بین مایکروسافت تیمز و سیستم‌عامل اصلی اندروید ایجاد شده است؛ بنابراین گوگل در وصله‌ی امنیتی ماه ژانویه‌ی اندروید، راهکاری برای رفع این مشکل ارائه خواهد کرد و بدین ترتیب امکان بروز این مشکل در برنامه‌های مشابه و همچنین سایر دستگاه‌های اندرویدی از بین خواهد رفت.

از آنجا که گوشی‌های پیکسل گوگل ازجمله بهترین دستگاه‌های اندرویدی محسوب می‌شوند، بروز هر نقص یا ایرادی که به کارکردهای اساسی و ضروری این محصولات تأثیر داشته باشد، یک هشدار است. به هر‌حال، خوشبختانه منبع بروز این باگ خیلی سریع شناسایی شد و گوگل نیز آن را رفع کرده است.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه