آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

با قابلیت جدید گوگل، انتقال فایل‌ها به سایر دستگاه‌ها آسان‌تر می‌شود

  • -
با قابلیت جدید گوگل، انتقال فایل‌ها به سایر دستگاه‌ها آسان‌تر می‌شود

گوگل به‌‌ دنبال راهکاری است که کاربران را قادر خواهد ساخت فایل‌های موردنظر خود را خیلی راحت‌تر برای سایر دستگاه‌های خود ارسال کنند.

گوگل به‌‌ تازگی قابلیتی ارائه داده که به کاربران امکان می‌دهد داده‌های مختلف مثل عکس یا اسناد را با کروم‌بوک یا دستگاه‌ اندرویدی به‌‌ سرعت برای افراد مجاور ارسال کنند. اکنون به‌‌ نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان این شرکت در‌ حال‌‌ کار روی به‌روزرسانی این ویژگی جدید هستند تا کاربران بتوانند داده‌ها را آسان‌تر و سریع‌تر به سایر دستگاه‌های خود ارسال کنند.

به گزارش وب‌سایت Arstechnica، قابلیت Near Share در ماه ژوئن برای دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل کروم‌ ارائه شد؛ قابلیت جالبی که کارکرد آن شبیه AirDrop اپل است. کروم استوری که یک وبلاگ متمرکز بر سیستم کروم است، یک گزینه‌ی جدید در Chromium Gerrit مشاهده کرده که به ویژگی جدیدی موسوم به Self Share اشاره دارد. این قابلیت امکان اشتراک‌گذاری یکپارچه بین دستگاه‌های کاربر را فراهم خواهد کرد.

Self Share به شما این امکان را می‌دهد که بدون استفاده از ایمیل یا فضاهای ابری ذخیره‌سازی شخص‌ثالث، داده‌های موردنظرتان را برای خود ارسال کنید. این قابلیت از‌ طریق بلوتوث، WebRTS یا وای‌فای نظیر‌به‌نظیر، داده‌ها را در ‌عرض چند ثانیه بین سیستم‌عامل کروم یا دستگاه اندروید نزدیک به شما منتقل خواهد کرد.

همان‌طور که Chrome Unboxed اشاره کرده است، Self Share همچنان باید از مرحله‌ی توسعه‌ در نسخه‌ی فناوری سیستم‌عامل کروم (Chrome OS Canary) عبور کند تا برای کاربران عادی این سیستم‌عامل در‌ دسترس قرار گیرد.

Chrome Unboxed در این رابطه نوشت:

اگر این قابلیت را فعال کنید یا صبر کنید تا این ویژگی به‌طور عمومی در‌ دسترس قرار گیرد، یک گزینه‌ی منوی جدید موسوم به «ارسال به دستگاه‌های شما» ظاهر خواهد شد که پس از فشار دادن «اشتراک‌گذاری در نزدیکی» در برگه‌ی اشتراک‌گذاری سیستم‌عامل کروم، می‌توانید داده‌های خود را با استفاده از آن برای سایر دستگاه‌های خود ارسال کنید.

Self Share قابلیت همکاری بین دستگاه‌های مختلف مبتنی بر پلتفرم‌های گوگل را افزایش می‌دهد، اما این شرکت هنوز راهی طولانی در پیش دارد تا مردم را به استفاده از همه‌ی ابزارهای خود ترغیب کند؛ درست مثل کار با دستگاه‌های مختلف اپل که به‌طور یکپارچه با یکدیگر همگام‌سازی شده‌اند.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه