آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

با کناره‌گیری مدیرعامل سیگنال، هم‌بنیان‌گذار واتساپ جایگزین او شد

  • -
با کناره‌گیری مدیرعامل سیگنال، هم‌بنیان‌گذار واتساپ جایگزین او شد

مدیرعامل سیگنال پس از اعلام کناره‌گیری از سِمَتش، هم‌بنیان‌گذار واتساپ، برایان اکتون را به‌عنوان مدیرعامل موقت این پیام‌رسان معرفی کرد.

همین چند وقت پیش بود بنیان‌گذار پیام‌رسان سیگنال با این ادعا که امنیت تلگرام حتی از فیسبوک و واتساپ، دو نمونه از پلتفرم‌های بدنام‌ از نظر امنیت و حریم شخصی، کمتر است، حسابی خبرساز شد. خبر مربوط به این ادعا واکنش شدید کاربران زومیت را نیز به‌دنبال داشت. عده‌ای بر این باور بودند تلگرام به‌دلیل پشتیبانی‌نکردن از رمزنگاری به‌طور همتا‌به‌همتا در پیام‌های عادی امنیت کمی دارد و عده‌ای معتقد بودند تلگرام برخلاف فیسبوک، داده‌های کاربر را به کسب‌وکارها نمی‌فروشد؛ به‌همین‌دلیل، گزینه‌ی امنی برای استفاده است.

حالا خبر رسیده هم‌بنیان‌گذار واتساپ، برایان اکتون، در پی کناره‌گیری ماکسی مارلین اسپایک از سِمَتش، به‌طور موقت مدیریت این پیام‌رسان را برعهده گرفته است. آنچه در نگاه اول جالب به‌نظر می‌رسد، این است که بعد از هر جنجال حریم شخصی که سر واتساپ پیش می‌آید، کاربران به‌سمت اپلیکیشن‌های رقیب مانند تلگرام و سیگنال سرازیر می‌شوند. برای مثال، سال گذشته چندین شخصیت مطرح دنیای تکنولوژی کمپینی با عنوان «از اپ سیگنال استفاده کن»‌ به‌راه انداختند و کاربران را تشویق کردند واتساپ را به‌دلیل مشکلات امنیتی کنار بگذارند.

برایان اکتون و ماکسی مارلین اسپایک

اگرچه خبر استعفای ماکسی مارلین اسپایک غیرمنتظره بود، به‌نظر می‌رسد به‌نوعی با موفقیت استارتاپ MobileCoin پیوند خورده باشد. سال گذشته، اپلیکیشن ۸ ساله‌ی سیگنال با بیش از ۴۰ میلیون کاربر ماهانه تلاش کرد تا با موبایل‌کوین ادغام شود تا کاربران بتوانند با گوشی‌های خود پرداخت‌های فوری رمزارزی انجام دهند که امنیت آن از پرداخت‌های بانکی یا حتی پرداخت‌های بیت‌کوینی بیشتر باشد.

مارلین اسپایک، از اولین مشاوران MobileCoin، سعی کرد از این استارتاپ فاصله بگیرد. برخی از کارمندان سیگنال ورود این شرکت به حوزه‌ی رمزارزها را ریسکی و دعوت‌نامه‌ای به مجرمان و کلاه‌برداران برای استفاده از این پلتفرم می‌دانستند. همچنین، ادغام پیام‌رسان با مکانیزم پرداخت‌های رمزارزی سردردهای قانونی خودش را دارد. برای مثال، تلگرام با ۵۰۰ میلیون کاربر ماهانه در نظر داشت رمزارز غیرمتمرکز خود را در بستر پیام‌رسان معرفی کند؛ اما بعد از چند سال کشمکش با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، سرانجام از پیگیری این برنامه دست کشید. حتی فیسبوک هم نتوانسته است پروژه‌ی رمز‌ارزی‌اش را به جایی برساند و بعید است سیگنال بتواند مشکلات حقوقی مربوط به پرداخت‌های رمزارزی ازطریق پیام‌رسان را حل کند.

برایان اکتون که حالا موقتا مدیرعامل سیگنال شده است، زمانی واتساپ را ترک کرد که مارک زاکربرگ تصمیم گرفت از این پیام‌رسان برای تبلیغات و فروش ابزار تحلیل داده‌های کاربری به کسب‌و‌کارها استفاده کند. اکتون حتی در سال ۲۰۱۹ از کاربران خواست اپلیکیشن فیسبوک را از گوشی‌های خود پاک کنند. وی در سال ۲۰۱۷ به‌همراه مارلین اسپایک شرکت سیگنال را تأسیس کرد و پیش از انتخاب‌شدن به‌عنوان مدیر‌عامل، یکی از اعضای هیئت‌مدیره‌ی سیگنال بود.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه