آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

بخش تحقیق‌وتوسعه خودرو شیائومی ۵۰۰ عضو دارد؛ معرفی اولین خودرو برقی این برند در نیمه‌ی اول 2024

  • -
بخش تحقیق‌وتوسعه خودرو شیائومی ۵۰۰ عضو دارد؛ معرفی اولین خودرو برقی این برند در نیمه‌ی اول 2024

ظاهرا تصمیم شیائومی برای ورود به بازار خودروهای برقی جدی است. بخش تحقیق‌وتوسعه (R&D) واحد خودروسازی این برند هم‌اکنون حدود ۵۰۰ کارمند دارد و انتظار می‌رود اولین خودرو این شرکت در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴ معرفی شود.

شیائومی در اوایل هفته‌ی جاری، جدیدترین گزارش مالی خود را منتشر کرد. این گزارش نشان می‌دهد که بخش تحقیق‌وتوسعه‌ی شیائومی در حال‌حاضر ۱۳۹۱۹ عضو دارد که بیش از ۵۰۰ نفر از این اعضاء در بخش‌های مختلف پروژه‌ی ساخت خودرو این شرکت فعالیت می‌کنند.

به گزارش گیزموچاینا، براساس یک گزارش جدید، بخش تحقیق‌وتوسعه‌ی شیائومی با حدود ۱۴ هزار کارمند، ۴۴ درصد از کل کارکنان این شرکت را تشکیل می‌دهد و این یعنی غول فناوری چینی، واحد تحقیق‌وتوسعه‌ی خود را بسیار جدی گرفته است. پیش از این گزارش‌ دیگری منتشر شده بود که نشان می‌داد این شرکت اولین واحد خودروسازی خود را هم به‌طور رسمی به‌ثبت رسانده است. لی جون، مؤسس و مدیرعامل شیائومی، با در اختیار گرفتن بیش از ۳۰۰ کارمند، رهبری واحد خودروسازی این شرکت را به عهده گرفته است. کسب‌وکار تازه تأسیس خودروهای الکتریکی هوشمند به‌طور کامل به شیائومی تعلق دارد، درحالیکه واحد دوم خودرو این برند نیز چند روز قبل تأسیس شد.

علاوه‌براین، گزارش مالی شیائومی نشان می‌دهد که تجارت خودروهای برقی این شرکت به‌آرامی درحال پیشرفت است و اولین محصول این واحد در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴ وارد مرحله‌ی تولید انبوه خواهد شد. این خبر با گزارش‌هایی که قبلا در ماه اکتبر منتشر شده است، مطابقت دارد. شرکت مورد اشاره برای تکمیل برنامه‌های آینده‌ی خود با هدف ساخت خودروهای کاملا خودران، حتی یک استتارتاپ مستقلِ مبتنی بر رانندگی به‌نام دیپ‌موشن (Deepmotion) را در اوت ۲۰۲۱ خریداری کرده بود. متأسفانه درحال‌حاضر هیچ اطلاعات دیگری در مورد پروژه‌ی خودروی الکتریکی شیائومی در دسترس نیست. انتظار می‌رود با نزدیک‌تر شدن به زمان معرفی خودرو برقی شیائومی، شاهد انتشار گزارش‌ها و خبرهای بیشتری در مورد این محصول باشیم.

به‌نظر شما شیائومی می‌تواند موفقیت خود را در بازار گوشی‌های هوشمند، در بازار خودروهای الکتریکی نیز تکرار کند؟

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه