آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

برخی از خودروهای تسلا به‌خاطر کمبود تراشه، پورت USB ندارند

  • -
برخی از خودروهای تسلا به‌خاطر کمبود تراشه، پورت USB ندارند

بحران کمبود تراشه به خودرو‌های تسلا هم رسید و حالا برخی از خودرو‌های این شرکت فاقد پورت USB‌ و بدون اطلاع قبلی به مشتریان تحویل داده می‌شوند.

تسلا با وجود کاستی هایی که اخیرا در تأمین تراشه در سراسر جهان وجود دارد، در صنعت خودروسازی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است؛ اما حالا به نظر می‌رسد که این بحران به خودرو‌های این شرکت نیز راه پیدا کرده است.

به گزارش engadget، خودروهای مدل 3 و مدل Y تسلا بدون پورت USB-C در کنسول وسط یا پشتی صندلی‌ها به خریدارا تحویل داده می‌شود.

با اینکه برخی به برخی از خریداران قبل از زمان تحویل درباره این مشکل اطلاع‌رسانی شده بود، برخی دیگر زمانی که خودرو‌ها را به خانه‌های خود بردند، متوجه این ایراد شده‌اند.

کارشناسان رسیدگی به امور مربوط به تحویل کالا و دیگر کارمندان تسلا، دلیل نبود پورت‌های USB را کمبود تراشه عنوان کرده‌اند.

usb port

برخی از گزارش‌ها حاکی از این است که تسلا به‌زودی و در ماه دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) پورت‌های USB را روی این خودروها نصب خواهد کرد، اما هنوز مشخص نیست که کدام خودرو‌ها شامل این امر می‌شوند.

تسلا مدت‌ها است که در این مورد اظهار نظری نکرده است، حتی به نظر می‌رسد که تیم روابط عمومی این شرکت منحل شده باشد.

خودرو‌های تسلا اولین خودرو‌های قربانی این بحران نیستند، کمبود تراشه باعث حذف نمایشگرهای لمسی در خودروهای بی‌ام‌و شده است. علاوه بر این، هر دوی این شرکت‌ها آپشن تنظیم پشتی صندلی‌هایشان را نیز حذف کرده‌اند.

با توجه به اینکه خودروسازان هنوز جایگزین مناسب دیگری برای این قطعات پیدا نکرده‌اند، در حال حاضر تولیدات خود را متوقف کرده‌ و از مشتریان خواسته‌اند تا زمان بهتر شدن اوضاع منتظر بمانند.

خریداران خودروهای تسلا از پورت USB برای اتصال گوشی و شارژ بی‌سیم استفاده می‌کردند.

خودرو‌های تسلا، کالاهایی لوکس محسوب می‌شوند و این موضوع می‌تواند علاوه بر نارضایتی مشتریان، این شبهه را به وجود بیاورد که تسلا کیفیت را فدای ضرب‌العجل تحویل سه‌ماهه خود می‌کند.

دیدگاه شما درباره تأثیرات کمبود تراشه بر صنعت خودرو چیست؟

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه