آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

بریتانیا تا سال ۲۰۳۳ شبکه‌های 2G و 3G را غیرفعال می‌کند

  • -
بریتانیا تا سال ۲۰۳۳ شبکه‌های 2G و 3G را غیرفعال می‌کند

دولت بریتانیا اعلام کرد به‌منظور افزایش تمرکز روی فناوری 5G، تا سال ۲۰۳۳ شبکه‌های 2G و 3G خود را غیرفعال می‌کند.

دولت بریتانیا امروز اعلام کرد که شبکه‌های 2G و 3G خود را تا سال ۲۰۳۳ غیرفعال می‌کند زیرا اکنون تمرکز بیشتری بر فناوری جدیدتر 5G دارد. دولت این کشور گفته است «غروب شبکه‌های قدیمی، رسیدن به اوج فناوری 5G بریتانیا را تسریع و راه را برای خدمات 6G آینده که طیف وسیعی از مزایا را برای افراد، مشاغل و جامعه ارائه می‌دهد، هموار می‌کند.»

به گزارش 9to5mac و به نقل از تک‌رادار،‌ همچنین اشاره شده است درحالی‌که اتصال 4G به‌طور گسترده در بریتانیا در دسترس است، افراد کمتری به شبکه‌های 2G و 3G متکی هستند. هر چهار اپراتور بریتانیا توافق کرده‌اند که دسترسی به این شبکه‌ها را تا سال ۲۰۳۳ پایان دهند، اما احتمالاً شبکه 3G قبل از زمان اعلام شده غیرفعال خواهد شد زیرا «در دسترس بودن گسترده‌تر 4G در مناطق روستایی نیاز به حفظ زیرساخت‌های ضعیف را کاهش می‌دهد».

خاموش کردن 3G به اپراتورها کمک می‌کند از ساختار آن برای شبکه‌های 4G و 5G استفاده مجدد کنند. همچنین در این فرایند هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند؛ زیرا شرکت‌ها می‌توانند تجهیزات پرمصرف را خاموش کنند.

اما از سوی دیگر، ممکن است 2G مدت زمان بیشتری نسبت به 3G فعال باقی بماند، زیرا «نیاز به انرژی کمتر آن را به استانداردی ایده‌آل برای استقرار گسترده اینترنت اشیا که به عمر باتری طولانی و حداقل پهنای باند نیاز دارند تبدیل می‌کند».

نادین دوریس، وزیر فرهنگ، در مورد اینکه چگونه 5G با ارائه اینترنت سریع‌تر به بریتانیا و کسب‌وکارها کمک می‌کند، صحبت کرد:

امروز ۵۰ میلیون پوند دیگر ارائه می‌کنیم تا بریتانیا در خط مقدم اتصال تلفن همراه قرار گیرد و اطمینان حاصل می‌کنیم که شبکه‌های مخابراتی ما در حال حاضر و در آینده ایمن و امن هستند.ما تنها می‌توانیم این کار را از طریق همکاری بین‌المللی قوی‌تر انجام دهیم. امروز با متحدان ایالات متحده آمریکا ملاقات خواهیم کرد و روابط خود را در زمینه فناوری تقویت می‌کنیم.

بدیهی است بریتانیا تنها منطقه‌ای نیست که برنامه‌هایی برای پایان دادن به پشتیبانی 3G دارد، اگرچه انجام این کار مدتی طول می‌کشد. در اوایل سال جاری، اپراتور آمریکایی ورایزون برنامه‌های خود را برای پایان دادن به شبکه 3G خود در پایان سال ۲۰۲۲ اعلام کرد. این شرکت گفت:

از سال ۲۰۱۶، علناً اعلام کرده‌ایم که به‌طور فعال شبکه CDMA 3G خود را از رده خارج می‌کنیم. در ابتدا، اعلام کرده بودیم که شبکه 3G خود را در سال ۲۰۱۹ تعطیل خواهیم کرد. با این حال، تاریخ این کار را ابتدا تا پایان سال ۲۰۲۰ و اکنون تا پایان سال ۲۰۲۲ تمدید کرده‌ایم تا بتوانیم با حرکت به سمت فناوری‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر و به حداقل رساندن اختلال در خدمات خود، از مشتریانمان مراقبت کنیم.

5G با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و چیزی تا استانداردسازی آن باقی نمانده است. باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که تلفن‌های 5G مقرون‌به‌صرفه‌تر از همیشه هستند و اپل با نسل سوم آیفون SE در حال برنامه‌ریزی برای عرضه ارزان‌ترین آیفون 5G خود در سال ۲۰۲۲ است.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه