آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

بلومبرگ: اپل آیپد مینی و آی‌مک ۲۷ اینچی بعدی را پاییز امسال عرضه خواهد کرد

  • -
بلومبرگ: اپل آیپد مینی و آی‌مک ۲۷ اینچی بعدی را پاییز امسال عرضه خواهد کرد

گفته می‌شود اپل در صدد این است که نسل بعدی آیپد مینی و آی‌مک ۲۷ اینچی را پاییز سال جاری و با کالبد و قلب تپنده‌ای جدید رونمایی و روانه‌ی بازار کند.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که اپل در حال توسعه نسل بعدی آیپد مینی است که تقریبا ۹ سال بعد از عرضه اولین مدل، نخستین بازطراحی عمده را تجربه خواهد کرد. ظاهرا غول دنیای فناوری هم‌سو با زبان طراحی محصولات اخیرش، قصد دارد آیپد مینی را به نمایشگر و لبه‌های تخت مزین و پس از سال‌ها دکمه‌ی هوم را حذف و حسگر تاچ آی‌دی را در فریم فوقانی آیپد، روی دکمه پاور تعبیه کند.

گزارش‌های قبلی از عرضه آیپد مینی بازطراحی‌شده تا پایان سال جاری میلادی حکایت داشتند؛ اما مارک گِرمن از بلومبرگ، در خبرنامه‌ی هفتگی‌اش مدعی شده است که اپل پاییز امسال از این محصول رونمایی خواهد کرد و ظاهراً شاهد بزرگ‌ترین بازطراحی این دستگاه خواهیم بود که تقریباً شرایطی مشابه آیپد ۴ تجربه می‌کند. اعتقاد بر این است که ابعاد نسل بعدی کوچک‌ترین آیپد اپل تنها سه میلی‌متر از نسخه کنونی بزرگ‌تر خواهد بود و احتمالا درگاه لایتنینگ جای خود را به یک درگاه USB-C خواهد داد؛ اما مشخص نیست درگاه مذکور مانند آیپد پرو از استاندارد تاندربولت پشتیبانی خواهد کرد یا خیر.

طبق گفته‌ی گِرمن، آیپد مینی تنها محصولی نیست که کوپرتینویی‌ها در حال توسعه‌ی آن هستند. از قرار معلوم، در کنار آیپد مینی شاهد رونمایی از یک مدل آی‌مک بازطراحی‌شده مجهز به پردازنده اپل سیلیکون  خواهیم بود که جایگزین نسخه ۲۷ اینچی کنونی مبتنی بر پردازنده اینتل می‌شود. اپل چندی پیش با برگزاری رویداد اسپرینگ لودد تنها از مدل ۲۴ اینچی آی‌مک رونمایی کرد که در حقیقت جایگزین مدل ۲۱٫۵ اینچی محسوب می‌شود؛ درحالی‌که نسخه بزرگ‌تر ۲۷ اینچی کماکان با طراحی قدیمی و پردازنده‌های اینتل عرضه می‌شود و ازآنجاکه اپل در اواسط ضرب‌الاجل دوساله برای گذار از پردازنده‌های تیم آبی قرار دارد، پیش‌بینی می‌شود این شرکت به‌زودی سایر کامپیوترهای مک را به تراشه‌های اختصاصی مبتنی بر معماری آرم منتقل کند و قطعا آی‌مک ۲۷ اینچی از این قاعده مستثنا نیست.

آی‌مک یادشده می‌تواند به نمایشگر به‌مراتب بزرگ‌تر از نسخه‌ی ۲۷ اینچی کنونی مجهز شود و احتمالا از طراحی مشابه آی‌مک ۲۴ اینچی بهره خواهد گرفت؛ با این تفاوت که احتمالا شاهد گزینه‌های رنگی محدودتری باشیم. همان‌طور که گفتیم، در بطن آی‌مک جدید به احتمال قریب به یقین، تراشه اپل سیلیکون جای خواهد گرفت که گمان می‌رود نسخه بهبودیافته از تراشه‌ی M1 باشد. این تراشه می‌تواند تعداد هسته‌های پردازشی و گرافیکی بیشتری در خود جای بدهد و برخی محدودیت تراشه M1 را برطرف کند.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه