آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

به‌زودی توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های iOS را ازطریق آیپد منتشر کنند

  • -
به‌زودی توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های iOS را ازطریق آیپد منتشر کنند

نسخه‌ی جدید Swift Playgrounds به کاربران اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های iOS خود را مستقیم ازطریق آیپد و بدون نیاز به کامپیوتر منتشر کنند.

اولین‌بار Swift Playgrounds در مراسم WWDC سال ۲۰۱۶ معرفی شد. این اپ در ابتدا فقط روی آپید کار می‌کرد؛ اما اپل اخیرا پشتیبانی آن را گسترش داده است تا مک‌اواس را نیز در‌بر بگیرد. ژوئن گذشته، این شرکت در مراسم WWDC21 اعلام کرد Swift Playgrounds 4 به کاربران آیپداواس اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های آی‌او‌اس را مستقیما از آیپد خود منتشر کنند، بدون اینکه نیازی به Xcode در مک داشته باشند.

به‌نظر می‌رسد که تا انتشار نسخه‌ی پایدار Swift Playgrounds 4 زمانی باقی نمانده است؛ ‌زیرا اپل در حال آزمایش آن با گروهی از توسعه‌دهندگان است. به‌گزارش xda-developers، اپل در حال آزمایش نسخه‌ی جدید Swift Playgrounds به‌کمک برخی از توسعه‌دهندگان است. گفتنی است شرکت‌کنندگان دعوت‌شده باید توافق‌نامه‌‌ی عدم‌افشای اطلاعات پروژه‌ی مذکور را پیش از دسترسی به بیلد TestFlight امضا کنند.

این اپ به کاربران اجازه نمی‌دهد پروژه‌های خود را در اپ استور منتشر کنند؛ اما به‌نظر می‌رسد که قرار است این مسئله به‌زودی تغییر کند. اگر اطلاع ندارید این اپ دقیقا چه کاری انجام می‌کند، باید به شما بگوییم که Swift Playgrounds اصول برنامه‌نویسی را آموزش می‌دهد. این اپ برای مبتدیان طراحی شده است و به آن‌ها اجازه می‌دهد مفاهیم جدید را از‌طریق تمرینات عملی درک کنند.

شما با نوشتن کد خواهید توانست مأموریت‌ها و معماها را حل کنید‌. تصاویر استفاده‌شده رنگارنگ و سرگرم‌کننده هستند و تقریبا همه از حل معماهای موجود در Swift Playgrounds لذت می‌برند. البته اگر شما برنامه‌نویس حرفه‌ای هستید، احتمالا چیز جدیدی از این اپ یاد نمی‌گیرید؛ زیرا همان‌طور‌که پیش‌تر گفتیم، روی مسائل پایه‌ای‌تر تمرکز دارد.

Swift Playgrounds 4

پس از انتشار عمومی نسخه‌ی جدید Swift Playgrounds، کاربران می‌توانند کارهای زیادی انجام دهند؛ ازجمله ارسال اپ‌ها برای بررسی، اجرای آن در حالت تمام‌صفحه، همکاری با دیگران و... . این تغییر می‌تواند آیپد را قدمی دیگر به جایگزینی با کامپیوتر نزدیک‌تر کند.

همچنین، باید به این نکته اشاره کرد که گفته می‌شود برخی ویژگی‌های Swift Playgrounds 4 به iPadOS 15.2 نیاز دارند که این نسخه از سیستم‌عامل آیپد هنوز در مرحله‌ی آزمایش بتا است. بنابراین، اپل احتمالا نسخه‌ی ۴ را به‌همراه iPadOS 15.2 در یکی‌دو ماه آینده منتشر خواهد کرد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه