آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

به پیش‌بینی مدیرعامل کوالکام، بحران جهانی کمبود تراشه سال آینده کاهش پیدا می‌کند

  • -
به پیش‌بینی مدیرعامل کوالکام، بحران جهانی کمبود تراشه سال آینده کاهش پیدا می‌کند

با تداوم کمبود قطعات نیمه رسانا و تحت تأثیر قرار گرفتن چندین صنعت در سراسر جهان، حالا کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام در بیانیه‌ای، اطلاعات امیدوارکننده‌ای را در این‌باره منتشر کرده است.

کریستیانو آمون، مدیر عامل کوالکام، معتقد است که بحران جهانی کمبود تراشه در حال کاهش است و انتظار می‌رود که شرایط موجود در سال آینده بهبود یابد.

آمون در بیانیه خود به گزارش‌هایی از کره جنوبی اشاره کرد و گفت:

امسال تأمین قطعات نسبت به سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹)‌ بهبود پیدا کرده است و انتظار می‌رود که این شرایط در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) باز هم بهتر شود.

چندی پیش پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل درباره مشکلات کمبود تراشه‌ها در بازار صحبت کرده بود و گفته بود که به احتمال زیاد این مشکل تا سال ۲۰۲۳ (۱۴۰۲) ادامه پیدا خواهد کرد.

در همین راستا مدیرعامل AMD‌ نیز نگرانی‌هایی در مورد وخیم‌تر شدن بازار تراشه‌ها عنوان کرده بود؛ اما حالا به گزارش gizmochina، کریستیانو آمون در بیانیه‌ روز ۲ دسامبر (۱۱ آذر ۱۴۰۰) خود به حل شدن این مشکل در آینده‌ای نزدیک اظهار امیدواری کرده است.

در حال حاضر تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند به دلیل کمبود تراشه در سراسر جهان، قادر به تهیه تراشه‌های کافی برای استفاده در گوشی‌های خود و پاسخگویی به تقاضای بازار نیستند، اما در این میان برخی تولیدکنندگان مانند مدیاتک نیز به لطف نامتناسب بودن عرضه با تقاضا از این شرایط بهره برده و شاهد رشد سهم بازار خود بوده‌اند.

 Snapdragon 8 Gen 1

کوالکام ۱۰ آذر ۱۴۰۰ از پردازنده ۴ نانومتری نسل اول اسنپدراگون 8 رونمایی کرد که به‌طور انحصاری با همکاری سامسونگ فاندریز ساخته شده است. این همکاری برای کوالکام حائز اهمیت است، چرا که در صورت بالا بودن نرخ سودآوری سامسونگ در سال آینده، کوالکام نیز در پاسخ به تقاضاهای بازار نسبت به سایر رقبای خود برتری پیدا خواهد کرد.

آیا شما کاربر آی‌تی‌کلوپ با مدیر‌عامل کوالکوم هم‌عقیده هستید؟ درباره زمان پایان بحران کمبود تراشه در جهان چه دیدگاهی دارید؟

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه