آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

تبلت گلکسی تب A8 با نمایشگر ۱۰٫۵ اینچی و تراشه سریع‌تر معرفی شد

  • -
تبلت گلکسی تب A8 با نمایشگر ۱۰٫۵ اینچی و تراشه سریع‌تر معرفی شد

تبلت گلکسی تب A8 مدل ۲۰۲۱ سامسونگ رسما معرفی شد. این محصول از نمایشگر بزرگ‌تر ۱۰٫۵ اینچی و تراشه‌ی قدرتمندتر Unisoc Tiger T618 بهره می‌برد.

سامسونگ مدل جدید تبلت مقرون‌به‌صرفه‌ی سری گلکسی A را با نمایشگر بهتر و تراشه‌ی سریع‌تر معرفی کرد. این تبلت نسبت به نسل قبل از فضای ذخیره‌سازی بیشتری بهره می‌برد و با ارائه‌ی ویژگی‌های چدوظیفگی به شما کمک می‌کند کارهای موردنظرتان را بهینه‌تر از قبل انجام دهید.

به گزارش جی‌اس‌ام آرنا، گلکسی تب A8 10.5 مدل ۲۰۲۱ از نمایشگر LCD به ابعاد ۱۰٫۵ اینچ بهره می‌برد. وضوح تصویر صفحه‌نمایش ۱۲۰۰ × ۱۹۰۰ پیکسل بوده و نسبت تصویری آن نیز ۱۶:۱۰ است؛ بدین‌ترتیب درمقایسه با نمایشگر ۱۰٫۴ اینچی و ۱۵:۹ گلکسی تب A7، فضای عمودی بیشتری در دسترس کاربر خواهد بود. گلکسی تب جدید سامسونگ مثل قبل به چهار بلندگوی دالبی اتموس استفاده می‌کند تا تجربه‌ی صوتی فراگیری را ارائه دهد.

گلکسی تب A8 2021

گلکسی تب A8 جدید قابلیت‌های سرگرمی مختلفی مثل سامسونگ تی‌وی ‌پلاس را در دسترس خریداران قرار می‌دهد. این سرویس امکان تماشای بیش از ۲۰۰ کانال رایگان را ارائه می‌دهد که شامل برنامه‌های زنده و درخواستی و کانال‌های منتخب است. علاوه‌بر این با خرید گلکسی تب A8 جدید، دو ماه اشتراک رایگان یوتیوب پریمیوم دریافت خواهید کرد.

مدل ۲۰۲۱ گلکسی تب A8 می‌تواند تبلتی برای کار شما نیز باشد. قابلیت‌های چندوظیفگی این محصول نظیر اجرای اپ‌ها در قالب چند پنجره، پنجره‌های شناور و پشتیبانی از Drag & Split می‌تواند انجام کارها را آسان‌تر کند. این قابلیت‌ها در One UI 3.1.1 اوایل سال جاری برای پرچم‌داران گلکسی سری ۲۰۲۰ عرضه شد؛ بدین‌ترتیب تبلت مورد اشاره به‌طور پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۱۱ عرضه خواهد شد.

گلکسی تب A8 جدید سامسونگ فقط ۶٫۹ میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن ۵۰۸ گرم است. سامسونگ می‌گوید تراشه‌ی دستگاه ۱۰ درصد نسبت به قبل بهتر عمل می‌کند؛ اما غول فناوری کره‌ی جنوبی از سازنده‌ی تراشه نامی نمی‌برد. براساس اطلاعات غیررسمی، گلکسی تب A8‌ جدید از تراشه‌ی Unisoc Tiger T618 قدرت می‌گیرد. این تراشه‌ی ۱۲ نانومتری از دو هسته‌ی Cortex A75 و ۶ هسته‌ی Cortex A55 به‌عنوان CPU و از پردازنده‌ی Mali G52 MP2 به‌عنوان GPU‌ استفاده می‌کند.

تراشه‌ی Unisoc جایگزین تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۲ گلکسی تب A7 شده است. اسنپدراگون ۶۶۲ نیز از چهار هسته‌ی Cortex A73 و چهار هسته‌ی Cortex A53 به‌عنوان CPU استفاده می‌کند و از پردازنده‌ی گرافیکی آدرینو ۶۱۰ بهره می‌برد.

گلکس تب A8 2021

مثل گلکسی تب A7، مدل پایه‌ی گلکسی تب A8 نیز با سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه خواهد شد؛ البته سامسونگ امسال این محصول را با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت نیز در دسترس مشتریان قرار خواهد داد. علاوه‌بر این، گلکسی تب A8 جدید از درگاه میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌کند؛ پس می‌توان درصورت نیاز حافظه‌ی ذخیره‌سازی را به میزان درخوتوجهی ارتقا داد.

دوربین جلوی گلکسی Tab A8 پنج مگاپیکسلی است که می‌توان از آن برای برقراری تماس‌های صوتی و ثبت تصاویر سلفی بهره گرفت. تبلت جدید سامسونگ در نمای پشتی نیز از دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که از فوکوس خودکار در ثبت تصاویر و فیلم‌برداری پشتیبانی می‌کند.

تبلت جدید سامسونگ در دو نسخه عرضه خواهد شد که شامل مدل وای‌فای و LTE است. هر دو مدل از وای‌فای ۵ و بلوتوث نسخه‌ی ۵ بهره می‌برند. این دستگاه همچنین از درگاه ۳٫۵ میلی‌متری هدفون پشتیبانی می‌کند و یک درگاه USB 2.0 Type-C نیز دارد؛ بدین ترتیب تبلت از DeX پشتیبانی نخواهد کرد و این قابلیت فقط برای دستگاه‌های سری اس خواهد بود.

گلکسی تب A8 جدید سامسونگ به یک باتری ۷۰۴۰ میلی‌آمپرساعتی اتکا دارد. این دستگاه همچنین از فناوری شارژ ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند؛ اما شارژر موجود در جعبه‌ ۷٫۵ وات است. این محصول در رنگ صورتی، نقره‌ای و خاکستری در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

گلکسی تب A8 مدل ۲۰۲۱ از اواخر ماه جاری در اروپا به بازار عرضه خواهد شد. طبق اعلام شعبه‌ی هلند سامسونگ، قیمت محصول ۲۳۰ یورو خواهد بود. این تبلت از ماه ژانویه در ایالات متحده و سایر نواحی جهان نیز عرضه خواهد شد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه