آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

تصاویر مفهومی باکیفیت آیفون ۱۳ منتشر شد

  • -
تصاویر مفهومی باکیفیت آیفون ۱۳ منتشر شد

تصاویر رندر، آیفون ۱۳ را با زبان طراحی مشابه نسل گذشته و مجهز به ناچ کوچک‌تر در کنار چینش متفاوت دوربین نشان می‌دهند که می‌تواند به محصول نهایی بسیار نزدیک باشد.

اپل جزو معدود شرکت‌هایی است که در سالیان اخیر، روی زبان طراحی پایبند بوده است و با نگاه به تمامی محصولاتش می‌توان نقاط اشتراک زبان‌ طراحی را مشاهده کرد. غول دنیای فناوری سال‌ها پیش در محصولاتی از جمله آیفون ۴ و نسل نخست آیپد و لپ ‌تاپ مک از طراحی با لبه‌های تخت استفاده می‌کرد و بعد از کنار گذاشتن آن در بازه‌ی زمانی پنج‌ساله، دوباره این زبان طراحی کلاسیک و در عین‌ حال مدرن را در آیپد پرو ۲۰۱۸ و خانواده‌ی آیفون ۱۲ زنده کرد.

به‌طور کلی اپل به ساخت محصولات خود با طراحی ثابت برای چند سال متمادی مشهور است و با نگاه به محصولاتی چون اپل تی‌وی، نمایشگر پرو دیسپلی XDR، آیفون و آیپد پرو متوجه خواهید شد همگی از زبان طراحی با لبه‌های تخت استفاده می‌کنند؛ بنابراین، آیفون ۱۳ قطعا همین رویه را دنبال می‌کند و احتمالا تغییرات گسترده‌ای در بخش طراحی این سری گوشی مشاهده نخواهیم بود؛ اما این بدان معنا نیست که خانواده آیفون ۱۳ هیچ بهبودی در بخش طراحی تجربه نمی‌کنند. حال یکی از طراحان در توییتر با نام کاربری lan Zelbo، تصاویر باکیفیتی از نسخه‌ی استاندارد آیفون ۱۳ منتشر کرده است که می‌تواند به محصول نهایی بسیار نزدیک باشد.

تصاویر منتشرشده، آیفون ۱۳ را از زوایای مختلف نشان می‌دهد و نکته‌ی حائز اهمیت این است که شاهد ناچ کوچک‌تری در نمای جلویی دستگاه هستیم. افزون بر این، چینش دوربین با تغییراتی مواجه شده و دوربین دوگانه‌ی این دستگاه به‌صورت مورب در امتداد گوشه‌های فوقانی و تحتانی ماژول کلی دوربین قرار گرفته است. با گذار از تغییرات یادشده، تقریبا زبان طراحی دست‌نخورده باقی مانده است؛ البته تصاویر مذکور یک گزینه‌ی رنگ جدید را نشان می‌دهند که احتمالا زاییده‌ی ذهن طراح است و شاید در محصول نهایی شاهد این‌چنین رنگی نباشیم.

شایعات اخیر حاکی از آن است که اهالی کوپرتینو تمامی مدل‌های آیفون ۱۳ را به حسگر لایدار مجهز می‌کنند؛ اما تصاویر خلاف این را نشان می‌دهند و شاهد استفاده از این حسگر در نسخه‌ی استاندارد نیستیم. همچنین به نظر می‌رسد که با توجه به استفاده از حسگرها بزرگ‌تر و لرزش‌گیر اپتیکال از نوع سنسور-شیفت، ابعاد لنزهای دوربین کمی بزرگ‌تر شده است.

اپل احتمالا طبق سُنت همیشگی‌، در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی از نسل بعد آیفون رونمایی خواهد کرد. تاکنون مشخصاتی همچون استفاده از نمایشگر اکسید پلی‌کریستالی دماپایین (LTPO)، ناچ کوچک‌تر، دوربین بهبودیافته مجهز به لنزهای هفت‌تکه در مدل‌های پرو افشا شده است و پیش‌بینی می‌شود مدل‌های استاندارد نیز به دوربین بهبودیافته، لرزش‌گیر سنسور-شیفت و حسگر لایدار مجهز شوند.

طبق گزارش‌های قبلی، ظرفیت باتری آیفون ۱۳ مینی با ۸ درصد افزایش، از ۲۲۲۷ به ۲۴۰۶ میلی‌آمپر ساعت خواهد رسید؛ درحالی‌که آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو افزایش ۹٫۹ درصدی تجربه خواهند کرد و ظرفیت باتری بالغ بر ۳۰۹۵ میلی‌آمپر ساعت ارائه خواهند داد. در مقام مقایسه، آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو به یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۲۸۱۵ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده‌اند. گفته می‌شود آیفون ۱۳ پرو مکس بیشترین تغییر را خواهد داشت. تأمین انرژی بزرگ‌ترین گوشی ۲۰۲۱ اپل را باتری دوگانه با ظرفیت ۴۳۵۲ میلی‌آمپر ساعت تأمین خواهد کرد که ۱۸ درصد ظرفیت بیشتری در مقایسه با آیفون ۱۲ پرو مکس خواهد داشت.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه