آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

تویوتا کم‌مصرف‌ترین خودروی سری پریوس را معرفی کرد

  • -
تویوتا کم‌مصرف‌ترین خودروی سری پریوس را معرفی کرد

شرکت ژاپنی تویوتا با رونمایی پریوس مدل 2023 لقب کم‌مصرف‌ترین خودروی سری پریوس را به آن اهدا کرد. پریوس جدید در هر صد کیلومتر تنها حدود ۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

تویوتا در آستانه‌ی نمایشگاه خودروی لس آنجلس ۲۰۲۲ جدیدترین خودروی پریوس را به‌عنوان کم‌مصرف‌ترین مدل این سری رونمایی کرد. براساس برآوردهای تویوتا، مصرف سوخت ترکیبی مدل پایه‌ و محور جلوی این خودرو حدود ۵۷ مایل‌برگالن معادل با ۲۴ کیلومتربرلیتر است. به‌عبارت دیگر، خودروی مذکور در هر صد کیلومتر تنها حدود ۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند. شرکت تویوتا، پریوس 2023 را در کلاس LE و XLE و Limited طراحی کرده است که علاوه‌بر داشتن مرکز ثقل پایین، عریض تر است و جایگاه رانندگی پایین‌تری دارد. سقف خودروی جدید از مدل قبلی ۲ اینچ پایین‌تر است و پشت آن ۱ اینچ پهن‌تر است. ناگفته پیدا است که تویوتا به‌کمک چرخ‌های بزرگ‌تر مدل‌های XLE و Limited به‌دنبال ظاهر اسپرت‌تر و مدرن‌تر بوده است.

خودروی پریوس 2023 تویوتا زرد

بااین‌حال، تغییرات پریوس جدید به ظاهرش ختم نمی‌شود و ارتقای عملکرد هم در آن دیده می‌شود. پریوس 2023 از پیشرانه‌ی هیبریدی نسل پنجم تویوتا و باتری لیتیوم‌یونی جدیدی استفاده می‌کند که که درمقایسه‌با باتری‌های نیکِلی ۱۵ درصد بازدهی بیشتری دارند. این یعنی، شرکت ژاپنی موفق شده است بدون افت عملکرد، باتری کوچک‌تر و سبک‌تری تولید کند. باوجوداین، ازآنجا که پریوس خوردویی هیبریدی است و تنها به انرژی برق متکی نیست، تویوتا موتور بنزینی ۲ لیتری بزرگ‌تری را نیز برای آن درنظر گرفته است.

خودروی پریوس 2023 تویوتا درحال شارژ

به‌گفته‌ی این شرکت، مدل محور جلوی خودروی مذکور قدرتی معادل با ۱۹۴ اسب بخار دارد و می‌تواند صفر تا ۶۰ مایل‌برساعت را در ۷/۲ ثانیه (۰ تا ۹۵ کیلومتر بر ساعت در۷/۲ ثانیه) طی کند که از شتاب ۹/۸ ثانیه‌ای سایر خودرو‌های محور جلو سریع‌تر است. مدل چهارچرخ تیز قدرتی ۱۹۶ اسب بخاری دارد و صفر تا ۶۰ مایل‌برساعت را در ۷ ثانیه می‌پیماید. تمامی مدل‌ها سه حالت رانندگی دارند: حالت Eco مصرف سوخت را کاهش می‌دهد و حالت‌های Power و Sport نیز پاسخ‌گویی جریان تزریق سوخت را افزایش می‌دهند.

نمای سه گوش خودروی پریوس 2023 تویوتا

دیگر قابلیت‌های خودروی Toyota Prius 2023 شامل ۶ درگاه USB-C و سیستم چندرسانه‌ای و صوتی تویوتا است که با کارپِلی و اندروید اُتو تکمیل شده است. همچنین، سیستم Connected Service Drive Connect این شرکت امکان دسترسی به دستیاری هوشمند را برای راننده فراهم می‌کند که از قابلیت انجام فرمان صوتی و مسیریابی ابری بهره‌مند است و می‌تواند جدیدترین نقشه‌های موجود را به‌همراه اطلاعات ترافیکی و جهت‌یابی از سرورهای کلاد دریافت کند. افزون‌براین، اگر راننده در یافتن مقصدش مشکل داشته باشد، می‌تواند از قابلیت Destination Assist استفاده کند و با یکی از راهنماهای زنده‌ی تویوتا در هر ساعتی از شبانه‌روز تماس بگیرد.

نمای داخلی خودروی پریوس 2023 تویوتا

تویوتا برای تسهیل رانندگی، سیستم‌های مانیتور نقطه‌کور و هشدار دنده‌عقب را برای پریوس جدید درنظر گرفته و تمامی مدل‌ها را به دستیار پارک جلو و عقب و ترمز خودکار مجهز کرده است. همچنین، مدل Limited به نمایشگر پانورما با قابلیت دید ۳۶۰ درجه اطراف خودرو و سیستمی برای کمک به راننده در پارک موازی و دوبل خودرو مجهز شده است.

علاوه‌براین، خودروی پریوس 2023 از جدیدترین نسخه‌ی سیستم Safety Sense تویوتا استفاده می‌کند که از قابلیت‌هایی مثل تشخیص عابر و جلوگیری از برخورد، هشدار انحراف از مسیر و اصلاح فرمان و کروزکنترل برخوردار است. یکی از ویژگی‌های جدید سیستم مذکور که در پریوس هم‌ موجود است، قابلیت رانندگی فعال است که امکان ترمزکشیدن آرام در پیچ‌ها یا زمان تشخیص عابر یا دوچرخه‌سوار یا سایر وسایل نقلیه را فراهم می‌کند.

نمای پشتی خودروی پریوس 2023 تویوتا

تویوتا هنوز درباره‌ی قیمت و زمان عرضه‌ی پریوس 2023 اظهارنظری نکرده است؛ ولی قول داده تا پایان سال میلادی جاری با انتشار اطلاعیه‌ای علاقه‌مندان را از جزییات این موارد آگاه کند.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه