آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

جف بزوس بار دیگر به ثروتمندترین فرد در جهان تبدیل شد!!!

  • -
جف بزوس بار دیگر به ثروتمندترین فرد در جهان تبدیل شد!!!

از سال 2017 تا ماه گذشته جف بزوس عنوان ثروتمندترین فرد جهان را در اختیار داشت. ثروت شخصی بنیان‌گذار آمازون که عمدتا بر سهام این کمپانی متمرکز شده است؛ طی سالیان اخیر و همزمان با افزایش قیمت سهام این شرکت ارزش دارایی‌های جف بزوس سر به فلک کشیده است.

اخیرا گزارشاتی مخابره شد که نشان می‌داد شرکت خودروسازی تسلا با ثبت شرکتی در ایالت بنگلور هندوستان در حال ورود رسمی به بازار این کشور است. بعدها ایلان ماسک؛ مدیرعامل تسلا اعلام کرد که وی به وعده خود برای به راه افتادن خودروهای برقی تسلا در جاده‌های هندوستان وفادار خواهد بود. بر اساس گزارشات مخابره شده کمپانی تسلا در روز 8 ژانویه (19 دی ماه) شرکتی تحت‌ عنوان “Tesla India Automotive and Energy Private Limited ” را در شهر بنگلور هندوستان ثبت و تاسیس نموده است. اکنون مدت‌هاست که شرکت تسلا برای ورود به بازار هندوستان تلاش می‌کند. اما این تلاش‌ها به‌دلیل کمبود زیرساخت‌ها، سیاست‌ها و شرایط بازار ناکام باقی‌مانده است.

طی چند ماه گذشته پیرامون تلاش‌های تسلا برای راه‌اندازی خطوط تولید یا مرکز تحقیق و توسعه در هندوستان شایعات بیش‌تری مخابره شده است.

اظهارات رسمی، گمانه‌زنی‌ها و نکات مربوط به فعالیت تسلا در هندوستان

در سپتامبر سال 2020 گزارشاتی مخابره شد که نشان می‌داد شرکت تسلا به‌دنبال راه‌اندازی یک مرکز تحقیق و توسعه در شهر بنگلور هندوستان است. گزارش منتشر شده در آن مقطع زمانی خاطرنشان کرد که کمپانی مشغول مذاکره با بخش صنعتی دولت کارناتاکا است. بعلاوه برخی شایعات نشان می‌دهند که کمپانی تسلا به‌دنبال سرمایه‌گذاری و تاسیس چندین کارخانه در کشور هند است.

ایلان ماسک در ماه اکتبر سال 2020 خاطرنشان کرد که کمپانی تحت سرپرستی وی در سال 2021 به بازار هندوستان وارد خواهد شد. بعلاوه وی در حساب‌کاربری توئیتری خود اعلام کرد که پیکره‌بندی سفارشات آنلاین کمپانی طی ماه ژانویه 2021 در کشور هندوستان قابل دسترس خواهد بود. نیتین گادکاری؛ وزیر ترافیک جاده‌ای و حمل‌ونقل هندوستان اعلام کرد که شرکت تسلا از اوایل سال آینده فعالیت خود در این کشور را آغاز نموده و این کمپانی آمریکایی نه‌تنها خودروهای برقی محبوب خود را در هندوستان به فروش می‌رساند؛ بلکه حتی فرآیند مونتاژ و تولید آن‌ها را نیز در این کشور اجرا خواهد کرد.

روز سه‌شنبه BS Yediyurappa؛ وزیر ارشد در ایالت کارناتاکا ضمن توئیتی ادعا کرد که شرکت تسلا یک مرکز تحقیق و توسعه را در شهر بنگلور هندوستان راه‌اندازی نموده و این واحد به‌زودی فعالیت‌های خود در هندوستان را آغاز خواهد کرد. بعلاوه برخی شایعات از احداث استودیوی طراحی آنلاین تسلا در هندوستان طی چند روز آینده حکایت دارند.

با بررسی کلیه گمانه‌زنی‌های مطرح شده تا به این لحظه مشخص می‌شود که تسلا در شرف ورود به هندوستان قرار دارد. در واقع با توجه به اظهارات رسمی تسلا و مقامات هندی می‌توان اعلام کرد که اکنون شرکت تسلا در هندوستان حضور دارد. بازار هندوستان حداقل برای اسمارت‌فون‌ها بسیار سودآور است. با این‌حال هنوز مشخص نیست که این بازار نسبت به عرضه خودروهای برقی چه واکنشی نشان خواهد داد. با این‌حال با توجه به جمعیت بیش از 1 میلیارد نفری این کشور تمامی کسب‌وکارها همواره از شانس موفقیت برخوردار خواهند بود. چنان‌چه تسلا و ایلان ماسک سیاست‌های بازاریابی خود را به درستی اجرا نمایند؛ در این‌صورت آن‌ها احتمالا موفق به جلب نظر نخبگان هندی خواهند شد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه