آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

حسگر لایدار آیفون می‌تواند تمامی وسایل اتاقتان را به‌طورمجازی حذف کند

  • -
حسگر لایدار آیفون می‌تواند تمامی وسایل اتاقتان را به‌طورمجازی حذف کند

شاپیفای نمونه‌ی اولیه‌ی فناوری‌ای را به‌نمایش گذاشت که به‌کمک حسگر لایدار آیفون می‌تواند وسایل موجود در اتاق را به‌صورت مجازی حذف کند.

فرض کنید بتوانید از ویژگی‌ واقعیت افزوده آیفونی مجهز به لایدار استفاده کنید تا اتاقتان را بدون مبلمان درونش ببینید! آیا تجربه‌ی جذابی به‌نظر نمی‌رسد؟ این ایده‌ی پشت نمونه‌ی اولیه‌ی AR جدیدی که است راس ماشمایر از شاپیفای در توییتر نمایش داده است.

به‌گزارش ورج، ویدئو منتشرشده از نسخه‌ی ابتدایی که راس ماشمایر از آن با عنوان «دکمه‌ی ریست» یاد می‌کند، نشان می‌دهد که چگونه این فناوری می‌تواند محتویات اتاق را به‌طور‌یکپارچه حذف کند و سپس محیطی خالی و بدون وسیله را ازطریق آیفون به‌نمایش بگذارد. ماشمایر در توییت‌های خود توضیح می‌دهد که چگونه این فناوری ممکن است روزی برای سایت‌های تجارت الکترونیک مفید باشد و به آن‌ها اجازه دهد به مشتریان نشان دهند که مبلمان جدید چگونه می‌توانند در خانه به‌نظر برسند.

این نمونه‌ی اولیه با RoomPlan اپل، ابزار ویژه‌ی توسعه‌دهندگان که WWDC سال جاری به‌تفصیل معرفی شد، توسعه یافته است. فناوری مذکور به آیفون یا آیپد مجهز به حسگر لایدار اجازه می‌دهد اتاق را اسکن کند و وسایل موجود در آن را بیابد و درنهایت مدلی سه‌بعدی از آن بسازند که توسعه‌دهندگان بتوانند از آن به‌دلخواه استفاده کنند.

توییت ماشمایر نگاهی جالب به نحوه‌ی استفاده از فناوری اپل در‌عمل به‌حساب می‌آید. به‌عنوان مثال، او توضیح می‌دهد که چگونه مدل تولیدشده از اسکن کاملاً بدون بافت است؛ بنابراین، نمونه‌ی اولیه‌ی Shopify باید داده‌های مربوط به بافت محیط را از دوربین تلفن جمع‌آوری کند. وی در‌ادامه توضیح داد که چگونه پلتفرم‌های تجارت الکترونیک می‌توانند از این ابزار در اپ‌های خود استفاده کنند:

با داشتن تصویری از اتاق خالی، خریداران می‌توانند از میان مبلمان مختلف هر‌کدام را که بیشتر با محیط سازگار است، انتخاب کنند. با استفاده از نمونه‌ی دیجیتالی اتاق و مبلمان خود، می‌توانید به‌راحتی گزینه‌های جدیدتری را بررسی کنید.

حال تصور کنید که فناوری جدید شاپیفای با هدست یا عینک واقعیت مجازی آینده‌ی اپل ترکیب شود. این همان آینده‌ای است که انتظار ما را می‌کشید. در آن زمان، دیگر نیازی نیست برای انجام کارهای این‌چنینی حتی از خانه خارج شویم و واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده کار را بسیار راحت‌تر می‌کنند.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه