آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

خط‌ونشان سامسونگ برای رقبای چینی: از داده‌های کاربرانمان به‌عنوان اسرار دولتی محافظت می‌کنیم

  • -
خط‌ونشان سامسونگ برای رقبای چینی: از داده‌های کاربرانمان به‌عنوان اسرار دولتی محافظت می‌کنیم

یکی از مدیران بالارتبه‌ی سامسونگ می‌گوید این شرکت اهمیت زیادی برای حفظ حریم خصوصی قائل است و به‌همین‌دلیل داده‌های محرمانه‌ کاربرانش را به‌عنوان اسرار دولتی تلقی می‌کند.

استفاده‌ی دولت‌ها از جاسوس‌افزارهایی مثل Pegasus شرکت NSO Group و به‌تازگی Hermit در سیستم‌عامل اندروید به‌منظور نفوذ به گوشی هوشمند افراد مهم چیز جدیدی نیست و تاکنون بارها خبرساز شده. در همین راستا آن‌طور که Gadgets Now به نقل از یک مدیر بالارتبه‌ی سامسونگ الکترونیکس می‌نویسد این شرکت اطلاعات محرمانه‌ی کاربران را به‌عنوان اسرار دولتی تلقی می‌کند و برای حفاظت از امنیت داده‌های شخصی و اطلاعات حساس سراغ سیستم‌های پیشرفته‌ی مبتنی‌بر تراشه می‌رود.

امروزه ما بسیاری از اطلاعات حساس و مهم خود نظیر جزئیات کارت‌های بانکی، محل زندگی، داده‌های سلامتی و مکالمات شخصی را در گوشی هوشمند ذخیره می‌کنیم. به گفته‌ی دکتر سانگ‌وان شین، قائم‌مقام و رئیس تیم امنیت در سامسونگ الکترونکیس، هکرها به‌خوبی می‌دانند که گوشی‌های هوشمند شامل اطلاعات حساس و مهم فراوانی هستند و به همین دلیل ازطریق بدافزار موبایلی، حملات فیشینگ و... سراغ نفوذ به گوشی‌های هوشمند رفته‌اند.

او می‌گوید: «به همین دلیل ایمن نگه داشتن کاربران و داده‌هایشان هرگز تا این حد مهم نبوده است.» دکتر شین در کنفرانسی مجازی اعلام کرد:‌ «ما با اتکا بر سیستم‌های امنیتی سخت‌افزاری، از تک‌تک بخش‌های دستگاه حفاظت می‌کنیم، از تراشه و سیستم‌عامل گرفته تا اپلیکیشن‌ها.»

سامسونگ از تولید Teegris خبر می‌دهد؛ Teegris «سیستم‌عاملی با تمرکز بر امنیت» است که به شرکای تجاری سامسونگ امکان استفاده از رمزنگاری سخت‌افزاری را می‌دهد تا اپلیکیشن‌ها امن‌تر شوند. سامسونگ می‌گوید به‌طور مداوم تست یکپارچگی قطعات امنیتی اصلی را انجام می‌دهد تا جلوی بارگذاری اپلیکیشن‌های غیرمجاز را روی دستگاه بگیرد.

Samsung Knox که کار خود را به‌عنوان یک راهکار امنیتی سازمانی شروع کرد در زمانی سریع به پلتفرمی امنیتی تبدیل شد که به ادعای دکتر شین «حفاظت سرتاسری واقعی برای مشتریان و کسب‌و‌کارها» ارائه می‌دهد.

به گفته‌ی دکتر شین، همه‌چیز با امنیت آغاز می‌شود: «از آن‌جایی که بدون امنیت قوی خبری از حفظ حریم خصوصی نیست، تنها راه برای حفاظت کامل از حریم خصوصی کاربران، این است که اطمینان حاصل کنیم داده‌های آن‌ها هرگز به دست آدم‌های اشتباه نمی‌افتد. به همین دلیل تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا کاربران و اطلاعاتشان را ایمن نگه داریم.»

سامسونگ در سال‌های اخیر پشتیبانی نرم‌افزاری از دستگاه‌هایش را تقویت کرده و اکنون چند نسخه از به‌روزرسانی‌های امنیتی اندروید را برای گوشی‌های خود منتشر می‌کند.

دکتر شین می‌گوید: «مسئولیت سامسونگ برای حفاظت از مصرف‌کنندگان در زمانی که آن‌ها گوشی را تهیه کردند به پایان نمی‌رسد. ما با داشبورد حریم خصوصی به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهیم که روی داده‌های خود کنترل داشته باشند. داشبورد حریم خصوصی به کاربران امکان می‌دهد که بفهمند چه کسی به داده‌های آن‌ها دسترسی دارد و این داده‌ها چگونه استفاده می‌شوند.»

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه