آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

درآمد یک میلیون دلاری دانشجوی اندونزیایی از فروش NFT سلفی‌هایش

  • -
درآمد یک میلیون دلاری دانشجوی اندونزیایی از فروش NFT سلفی‌هایش

غزالی، پسر ۲۲ ساله‌‌ی اندونزیایی با فروش NFT سلفی‌های خود در پلتفرم Opensea یک میلیون دلار درآمد به‌‌ دست آورده است.

غزالی پنج سال از عمر‌ خود را صرف جمع‌آوری سلفی‌های خود روی رایانه‌ی شخصی‌اش کرد؛ سلفی‌هایی که بعداً به NFT تبدیل و در دسامبر ۲۰۲۱ روی پلتفرم Opensea آپلود شد.

به گزارش کوین‌تلگراف، یک دانشجوی اندونزیایی با فروش نسخه‌های توکن غیرقابل تعویض (NFT) سلفی‌های خود در بازار Opensea NFT میلیونر شده است.

سلطان گوستاف الغزالی، دانشجوی ۲۲ ساله‌ی علوم رایانه از سمارنگ اندونزی، نزدیک به ۱۰۰۰ عکس سلفی را به NFT تبدیل کرده و به‌‌ فروش رسانده است. به گفته‌ی غزالی، او به‌‌ مدت پنج سال (از ۱۸ تا ۲۲ سالگی) از خود عکس گرفت تا نگاهی به دوره‌ی زندگی خود از شروع تحصیل دانشگاه تا فارغ‌التحصیلی داشته باشد.

حساب توییتر غزالی ۲۲ ساله

سلفی‌های غزالی در ‌حالت نشسته یا ایستاده مقابل رایانه‌اش گرفته شده است. این سلفی‌ها بعداً به NFT تبدیل و در دسامبر ۲۰۲۱ در Opensea بارگذاری شد. این هنرمند هر سلفی NFT را با قیمت سه دلار برای فروش ارائه کرد، در‌ حالی‌که هیچ انتظاری از خریدار جدی برای سلفی‌های خود نداشت. غزالی ضمن کسب درآمد از تصاویر خود گفت:

شما می‌توانید هر‌ کاری مثل ورق زدن یا هرچیز دیگری انجام دهید، اما لطفاً از عکس‌های من سوء‌استفاده نکنید چراکه والدینم از من بسیار ناامید خواهند شد. من به شما ایمان دارم، پس لطفاً مراقب عکس‌های من باشید.

برخلاف انتظارات غزالی، پیشنهاد فروش NFT وی مورد استقبال شدید قرار گرفت زیرا اعضای برجسته‌ی ارزهای دیجیتال در توئیتر با خرید و بازاریابی پیشنهادها، حمایت خود را از این دانشجو نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از افزایش محبوبیت سلفی‌های غزالی، یکی از NFTهایش در ۱۴ ژانویه به‌قیمت ۰٫۲۴۷ اتر (ETH) فروخته شد که در آن زمان معادل ۸۰۶ دلار بود. این کارآفرین جوان با ارائه‌ی برخی اطلاعات پس‌زمینه همراه با سلفی‌ها، به کمیاب بودن آن‌ها افزوده است.

بر‌ اساس گزارش لایف‌استایل آسیا، NFT سلفی‌های غزالی در نقطه‌ی اوج خود به‌قیمت ۰٫۹ اتر به ارزش تقریباً سه هزار دلار فروخته شده است. ارزش مجموعه‌ی غزالی متعاقباً به حجم کل ۳۱۷ اتر، معادل بیش از یک میلیون دلار رسید. این جوان همچنین اولین پرداخت مالیات خود را بر‌ اساس این درآمد و از‌ طریق Opensea انجام داد.

با‌ وجود ضعف اخیر بازار کلی ارزهای دیجیتال، بازار NFT و صنعت بازی‌های بلاک چین همچنان به ثبت حجم بالای تراکنش ادامه می‌دهند.

همان‌طور که کوین‌تلگراف گزارش داده است، داده‌های DappRadar نشان می‌دهد که تعداد UAW متصل به اتریوم NFT Dapps در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۱ تا ۴۳ درصد رشد داشته است. علاوه‌‌ بر‌ این، پول تولید شده توسط معاملات NFT از مرز ۱۰٫۷ میلیارد دلار در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ به ۱۱٫۹ میلیارد دلار در ۱۰ روز اول سال ۲۰۲۲ رسیده است.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه