آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

دریای کارائیب از فضا

  • -
دریای کارائیب از فضا

ناسا اخیرا با انتشار تصویری زیبا در صفحه کاربری خود در اینستاگرام نوشت: قدم زدن در کنار اقیانوس.

به گزارش آی‌تی‌کلوپ، ناسا با انتشار این تصویر نوشت: هنگامی که توماس مارشبورن در حال پیاده روی فضایی خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی بود، این عکس چشم نواز از دریای کارائیب را از بخش زیرین پلتفرم آزمایشی خارجی آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن ثبت کرد.

دریای کارائیب دریائی در غرب اقیانوس اطلس و منطقه کارائیب در آمریکای مرکزی است. نام این دریا را در متون قدیمی‌تر دریای غرائب نیز نوشته‌اند.

"مارشبورن" در ایالت استویل، کارولینای شمالی متولد شد و در سال ۲۰۰۴ فضانورد ناسا شد. اما "مارشبورن" پیش از پیوستن به آژانس فضایی آمریکا به عنوان جراح پرواز در مرکز فضایی جانسون ناسا در هوستون خدمت می‌کرد. وی همچنین مسئول عملیات پزشکی ایستگاه فضایی بین‌المللی بود. "مارشبورن" در استیتسویل، کارولینای شمالی متولد شد و در سال ۲۰۰۴ فضانورد ناسا شد. "مارشبورن" قبلا به عنوان عضو خدمه " STS-۱۲۷" در سال ۲۰۰۹ و ماموریت اکسپدیشن ۳۴/۳۵ که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، خدمت کرده است.

او ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱ طی ماموریت کرو-۳ اسپیس ایکس همراه با راجا چاری، کایلا بارون، و ماتیاس مارر به ایستگاه فضایی رفتند و قرار است شش ماه در انجا بمانند. مارشبورن یکی از هفت فضانوردی است که در حال حاضر در ایستگاه زندگی و کار می‌کنند.

این اولین پرواز فضایی "بارون"، "چاری" و "مارر" و سومین پرواز "مارشبورن" بود.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه