آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

در یکسال اخیر حدود 17/7 میلیون تلفن همراه وارد کشور شده است

  • -
در یکسال اخیر حدود 17/7 میلیون تلفن همراه وارد کشور شده است

طبق گزارش انجمن واردکنندگان موبایل از واردات گوشی موبایل به کشور، در یک سال اخیر مجموعاً ۱۷/۷ میلیون دستگاه وارد کشور شده است.

گزارش تیرماه ۱۴۰۰ انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی نشان می‌دهد در ۱۲ ماه اخیرگوشی‌های متعلق به شرکت سامسونگ ازلحاظ تعداد واردات و میزان هزینه صرف‌شده برای واردات، بیشترین سهم را در بازار موبایل کشور داشته است. در یک سال گذشته، ۸/۹ میلیون گوشی سامسونگ با ارزشی نزدیک به ۱,۵۰۰ میلیون دلار وارد کشور شده است.

در یک سال اخیر، در‌مجموع ۱۷/۷ میلیون دستگاه گوشی موبایل وارد کشور شده است که از این تعداد ۱۷/۴ میلیون دستگاه فعال و استفاده شده است. نیمی از مجموع تعداد گوشی‌های واردشده به کشور به برند سامسونگ و ۲۵ درصد از آن‌ها به گوشی‌های شرکت شیائومی مربوط است.

تعداد کل گوشی‌های واردشده به کشور به‌تفکیک برند نیز حاکی از آن است که درمجموع ۸/۹ میلیون دستگاه گوشی سامسونگ به کشور وارد شده و از این تعداد ۸/۵ میلیون دستگاه فعال و مصرف شده است. با ورود ۴/۴ میلیون دستگاه گوشی شیائومی به کشور در یک سال اخیر، این برند در رتبه دوم واردات ایستاده است.

براساس این گزارش، میزان ارزش قیمتی گوشی‌های موبایل واردشده به کشور نیز از سهم بیشتر سامسونگ درمقایسه‌با سایر برندها خبر می‌دهد. در ۱۲ ماه اخیر، بیش از ۱,۸۰۰ میلیون دلار صرف واردات گوشی‌های سامسونگ شده است که ۴۲ درصد از کل هزینه صرف‌شده برای واردکردن گوشی موبایل را شامل می‌شود.

بعد از سامسونگ، اپل با ۳۳ درصد بیشترین میزان هزینه برای واردات را به خود اختصاص داده است؛ به‌طوری‌که در یک سال اخیر ۱,۴۶۸ میلیون دلار صرف واردات گوشی‌های این برند شده است. گوشی‌های متعلق به شرکت شیائومی نیز با ۹۵۳ میلیون دلار، ۲۱ درصد از هزینه واردات را ازآنِ خود کرده است.

سهم ارزشی برندهای مختلف گوشی واردشده به کشور

از میان ۵ مدل گوشی موبایلی که بیشترین تعداد واردات به کشور را داشته‌اند، سامسونگ با سه مدل بیشترین سهم را دارد. گوشی سامسونگ مدل Galaxy A12 بیشترین میزان واردات را داشته و پس‌ازآن، نوکیا 105، شیائومی Poco X3 pro، سامسونگ Galaxy A32، سامسونگ Galaxy A22 در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار دارند. گوشی آیفون ۱۳ پرومکس نیز بیشترین واردات را میان مدل‌های مختلف برند اپل داشته و در هشتمین گوشی است که بیشترین واردات را در یک سال گذشته داشته است.

درمجموع، ۲/۱ میلیون گوشی موبایل متعلق به شرکت نوکیا به کشور وارد شده و این برند را در رتبه سوم قرار داده است. همچنین، ورود ۱/۲ میلیون دستگاه آیفون به کشور در ۱۲ ماه اخیر، اپل را در جایگاه چهارم واردات قرار داده است. ناگفته نماند با واردات ۱۵۶ هزار گوشی هواوی به ایران، این برند در رتبه پنجم واردات جای گرفته است.

منبع: زومیت

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه