آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

رمزهای عبور پر استفاده در سال ۲۰۲۱ مشخص شد؛ «qwerty» همچنان یکی از پراستفاده‌ترین رمزهای عبور جهان

  • -
رمزهای عبور پر استفاده در سال ۲۰۲۱ مشخص شد؛ «qwerty» همچنان یکی از پراستفاده‌ترین رمزهای عبور جهان

تحقیقات نشان می‌دهد که ما هنوز از گذرواژه‌های قوی استفاده نمی‌کند، چه رسد به اقدامات امنیتی قدرتمندتر. اخیرا فهرستی از پراستفاده‌ترین رمزهای عبور ۲۰۲۱ در دسترس قرار گرفته که عبارت qwerty همچنان یکی از پراستفاده‌ترین رمزهای عبور امسال بوده است.

تجزیه‌وتحلیل عادت‌های کاربران سراسر جهان در تعیین رمزعبور نشان داده است که ما هنوز درمورد مدریت اعتبارنامه‌ی قوی، عملکرد ضعیفی داریم.

به گزارش زد دی‌نت، درحالیکه این‌ روزها ایده‌ی استفاده از رمزهای عبور ساده مثل ۱۲۳۴۵۶، QWERTY یا Password یک شوخی به‌نظر می‌رسد، اما کاربران معمولا هنوز هم از این عبارات به‌عنوان رمزهای عبور خود استفاده می‌کنند.

ارائه‌دهندگان بزرگ خدمات آنلاین اغلب به کاربران خود توصیه می‌کنند برای تعیین رمزهای عبور از ترکیب حروف کوچک، حروف بزرگ، اعداد و کاراکترهای خاص استفاده کنند و علاوه‌بر این برخی از این سرویس‌ها، کاربران را به استفاده از تأییدهویت چندعاملی تشویق می‌کنند.

با این‌حال، همه‌ی خدمات آنلاین، استاندارد یکسانی اعمال نمی‌کنند. علاوه‌بر این، حساب‌های کاربری فراموش شده، اعتبارنامه‌های هاردکد شده و استفاده‌ی مجدد از ترکیب نام کاربری و رمزعبور، هنوز هم از جمله مشکلات رایج امروزی محسوب می‌شوند.

نوردپس (NordPass) به‌تازگی نتیجه‌ی مطالعه‌ی سالانه‌ی خود را درمورد استفاده از رمزعبور در ۵۰ کشور جهان منتشر کرده است. در این گزارش، متداول‌ترین رمزهای عبور براساس تجزیه‌وتحلیل پایگاه‌ داده‌ای با حجم چهار ترابایت از رمزهای عبور فاش شده که بسیاری از آن‌ها مربوط به کاربران ایالات متحده، روسیه، استرالیا و اروپا بوده، به‌دست آمده است.

براساس اعلام این محققان، رایج‌ترین رمزعای عبور سال ۲۰۲۱ در سراسر جهان عبارت‌ است از:

  • 123456 (۱۰۳٫۱۷۰٫۵۵۲ مورد)
  • 123456789 (۴۶٫۰۲۷٫۵۳۰ مورد)
  • 12345 (۳۲٫۹۵۵٫۴۳۱ مورد)
  • qwerty (۲۲٫۳۱۷٫۲۸۰ مورد)
  • passord (۲۰٫۹۵۸٫۲۹۷ مورد)
  • 12345678 (۱۴٫۷۴۵٫۷۷۱ مورد)
  • 111111 (۱۳٫۳۵۴٫۱۴۹ مورد)
  • 123123 (۱۰٫۲۴۴٫۳۹۸ مورد)
  • 1234567890 (۹٫۶۴۶٫۶۲۱ مورد)
  • 1234567 (۹٫۳۹۶٫۸۱۳ مورد)

در میان یافته‌های این تحقیق، مشخص شد که تعداد خیره‌کننده‌ای از افراد تمایل دارند از نام خود به‌عنوان رمزعبور استفاده کنند. به‌عنوان مثال نام «چارلی» به‌عنوان نهمین رمز عبور محبوب ۲۰۲۱ در بریتانیا شناخته شده است.

یکی دیگر از گزینه‌های محبوب رمزعبور مرتبط با موسیقی، عبارت Onedirection بود. علاوه‌بر این تعداد زیاد افرادی که از کلمه‌ی «لیورپول» به‌عنوان رمزعبور خود استفاده کرده‌اند، نشان می‌دهد این تیم فوتبال چقدر محبوبیت دارد. البته در کانادا عبارت «هاکی» به‌طور شگفت‌انگیزی بهترین گزینه‌ی مرتبط با ورزش بوده که توسط کاربران زیادی به‌عنوان رمز عبور مورد استفاده قرار گرفته است.

علاوه‌بر این، در بین حیوانات، کلمه‌ی «دلفین» از جمله پراستفاده‌ترین رمزهای عبور کاربران سراسر جهان در سال جاری میلادی بوده است.

در آفریقای جنوبی، نام خانوادگی «Chregan» جزء ۱۰ گزینه‌ی پر استفاده در رمزهای عبور کاربران این کشور بوده است. کلمه‌ی «بارسلونا» در اسپانیا و کلمه‌ی «تیفانی» در فرانسه نیز از جمله پراستفاده‌ترین رمزهای عبور کاربران بوده است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما از رمزهای عبور قدرتمند استفاده می‌کنید؟

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه