آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

زمان پرواز تاکسی‌های پرنده در دوبی اعلام شد

  • -
زمان پرواز تاکسی‌های پرنده در دوبی اعلام شد
بنابر گزارش‌ها تاکسی‌های پرنده ممکن است در اوایل سال ۲۰۲۶ در دوبی راه اندازی شوند.

به گزارش itcloop آیا تاکسی‌های پرنده راهی جدید برای رفت و آمد در شهر خواهند بود؟ دوبی امیدوار است که این امر به طور قطع در سه سال آینده انجام شود چرا که طرح‌های ایجاد ایستگاه‌های تاکسی هوایی جدید در سراسر این شهر تصویب شده است.

تاکسی‌های پرنده می‌توانند زودتر از آنچه فکر می‌کنید وارد میدان شوند، زیرا دوبی امیدوار است تا سال ۲۰۲۶ سرویس تاکسی هوایی خود را راه‌اندازی کند.

«محمد بن راشد آل مکتوم»، حاکم دوبی اخیرا از تصویب طرح ایجاد ایستگاه‌های تاکسی هوایی جدید در سراسر شهر خبر داده است.

او با تمدید تعهد دوبی به برنامه تاکسی پرنده گفت که این خدمات در مدت سه سال آینده شروع به کار خواهند کرد.

یک ویدیوی تبلیغاتی که توسط حاکم دوبی منتشر شده است، یک تاکسی پرنده برقی شش روتور را نشان می‌دهد که توسط Joby Aviation(که دفتر مرکزی آن در سانتا کروز، کالیفرنیا قرار دارد) ساخته شده است.

این شرکت هوانوردی ایالات متحده پس از دیدار با حاکم دوبی، این نوآوری را برجسته کرد و در توییتی نوشت که دوبی یک اقتصاد با رشد بالا و نوآوری بالا است و مفتخر است که با آنها همکاری می‌کند و می‌تواند بحث کند که داشتن تاکسی هوایی چه کاری می‌تواند برای دوبی انجام دهد.

در این ویدئو، اداره راه و حمل و نقل دوبی(RTA) اعلام کرد که با شرکت‌های پیشرو پیشرفته حمل‌ونقل هوایی از جمله «Skyports Infrastructure» و« Joby Aviation » در این پروژه همکاری می‌کند.

«الیور واکر-جونز» سخنگوی Joby Aviation گفت: ما در مورد این فرصت هیجان‌زده هستیم و فعالانه این احتمال را بررسی می‌کنیم. امید است که عملیات ایمن و کارآمد هواگردها و سفر مسافری سرتاسری درست صورت گیرد. برنامه‌های این شرکت شامل هواگرد برخاست و فرود عمودی با آلایندگی عملیاتی صفر است.

این موارد چیزی است که ما تاکنون در مورد این هواگرد می‌دانیم:

• این هواگرد می‌تواند یک خلبان و چهار مسافر را حمل کند.

• تاکسی‌ها می‌توانند با حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنند.

• فرودگاه عمودی شهری وجود خواهد داشت که چهار منطقه اصلی دوبی را به هم متصل خواهند کرد.

• ایستگاه‌ها عبارتند از: فرودگاه بین‌المللی جدید دوبی، مرکز شهر، پالم جمیرا و دوبی مارینا.

واکنش رسانه‌های اجتماعی

تاکسی‌های پرنده با بازخوردهای مثبتی در دوبی مواجه شده‌اند و بسیاری از کاربران در توییتر هیجان خود را در این باره به اشتراک گذاشته‌اند.

یکی از کاربران نوشت: وقتی جوان بودم، تصور می‌کردم یک تاکسی پرنده می‌بینم تا در خیابان شلوغ منتظر نمانیم و بعد از آن پشت چراغ راهنمایی توقف نکنیم.

کاربر دیگری گفت: من سریال‌های کارتونی و فیلم‌های تخیلی می‌دیدم و فکر نمی‌کردم این موضوع در واقعیت اجرا شود.

نه اولین و نه احتمالا آخرین

این اولین بار نیست که ایده تاکسی‌های پرنده به این شهر معرفی می‌شود. از سال ۲۰۱۷، امارات متحده عربی شاهد یک سری هواگردهای ساخته شرکت‌های مختلف بوده است. آنها معمولاً زمان‌بندی شده‌اند تا در نشست دولتی سالانه جهانی دوبی که امسال شامل آخرین طرح Joby بود، شرکت کنند. سال گذشته شرکت چینی XPeng Aeroht، هواگرد برخاست و فرود عمودی برقی دو سرنشینه خود را به نمایش گذاشت.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه