آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

ساعت‌های هوشمند Wear OS به‌زودی می‌توانند قفل کروم‌بوک‌ها و گوشی‌های اندرویدی را باز کنند

  • -
ساعت‌های هوشمند Wear OS به‌زودی می‌توانند قفل کروم‌بوک‌ها و گوشی‌های اندرویدی را باز کنند

به‌کمک ویژگی جدید آینده در ساعت‌های هوشمند Wear OS مستقیماً می‌توان قفل گوشی‌های اندرویدی و کروم‌بوک را باز کرد که در‌ نهایت عملکرد یکپارچه‌تری بین دستگاه‌ها فراهم می‌‌شود.

به‌گزارش xda-developers، گوگل روی ویژگی جدیدی کار می‌کند که امکان باز‌ کردن قفل گوشی و کروم‌بوک با ساعت هوشمند Wear OS فراهم می‌شود. شرکت مذکور ویژگی جدید آینده را به‌عنوان بخشی از سخنرانی اصلی خود در CES ۲۰۲۲، همراه‌‌ با مجموعه‌ای از ویژگی‌های دیگر که تعامل‌پذیری بین گوشی‌های اندروید، کروم‌بوک‌ها و سایر دستگاه‌های موجود در مجموعه‌ی گوگل را بهبود می بخشد، اعلام کرد.

ویژگی آینده به شما اجازه می‌دهد از ساعت هوشمند Wear OS، مستقیماً در مچ خود برای باز‌ کردن قفل گوشی اندروید و کروم‌بوک استفاده کنید. همان‌طور که در گیف منتشرشده می‌بینید، با‌ استفاده از این ویژگی می‌توانید قفل گوشی اندروید یا کروم‌بوک خود را با کشیدن قفل الگو یا وارد کردن پین در ساعت هوشمند Wear OS باز کنید. پس از باز‌ شدن قفل، همچنین دکمه جدیدی نمایان می‌شود تا دستگاه‌ها را پس از استفاده به‌سرعت قفل کنید.

بازکردن قفل اندروید و کروم‌بوک با ساعت هوشمند

در‌ حال‌‌ حاضر گوگل جزئیات بیشتری به‌ اشتراک نگذاشته است. به‌گفته‌ی شرکت، این ویژگی ماه‌های آینده برای کاربران عرضه می‌شود و انتظار می‌رود طی هفته‌های منتهی به عرضه، اطلاعات بیشتری درباره‌ی آن منتشر شود. عملکرد ویژگی جدید احتمالاً دقیقاً مانند اپل‌واچ خواهد بود که به شما امکان می‌دهد قفل آیفون یا مک متصل را با استفاده از ساعت هوشمند به‌سرعت باز کنید.

ناگفته نماند در‌ حال‌‌ حاضر می‌توانید از ویژگی Smart Lock اندروید برای باز‌ کردن قفل گوشی خود با ساعت هوشمند با افزودن آن به‌عنوان یک دستگاه با امنیت بالا استفاده کنید. اگرچه ویژگی یاد‌شده به شما اجازه نمی‌دهد پین یا الگو قفل را تنظیم کنید. اگر ساعت هوشمند متصل در مجاورت باشد، فقط قفل دستگاه شما را به‌طور خودکار باز می‌کند. به‌ همین‌‌ دلیل، این ویژگی مورد توجه کاربران قرار نگرفته است؛ اما در آینده این مشکل برطرف می‌شود. بنابراین انتظار می‌رود که برای کاربران جذابیت بیشتری داشته باشد.

برداشت شما از این ویژگی چیست؟ آیا از آن در ساعت هوشمند Wear OS خود برای باز‌ کردن قفل گوشی اندروید یا کروم‌بوک خود استفاده خواهید کرد؟

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه