آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت به دولت همراه متصل شد

  • -
سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت به دولت همراه متصل شد

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از اتصال سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت به سامانه دولت همراه از ابتدای شهریورماه خبر داد.

به‌گفته معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت به سامانه دولت همراه متصل شد. به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی گفت:

با هدف توسعه دولت الکترونیک و هماهنگی‌های انجام‌شده میان رگولاتوری و سازمان فناوری اطلاعات، تمام مشترکانی که به سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت خود تمایل دارند، علاوه‌بر مراجعه به نرم‌افزارهای مدیریت اپراتور مدنظر خود، می‌توانند با مراجعه به سامانه دولت همراه به آدرس اینترنتی https://mob.gov.ir سیم‌کارت مدنظر را سلب امتیاز و از مالکیت خود خارج کنند.

او درباره سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت توضیح داد:

از بهمن ۱۳۹۹ و با ابلاغ رگولاتوری، امکان سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت در اپلیکیشن‌های اپراتورهای تلفن همراه (MNO) و اپراتورهای مجازی (MVNO) فراهم شد. علاوه‌بر سامانه دولت همراه، مشترکان برای سلب مالکیت سیم‌کارت در اپراتورهای سیار می‌توانند به اپلیکیشن همراه من (my mci) در همراه اول، اپلیکیشن ایرانسل من (my irancell) در ایرانسل، اپلیکیشن رایتل من (my rightel) در رایتل و پورتال یا اپلیکیشن اپراتورهای مجازی (MVNO) مراجعه کنند.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری افزود اپراتورها بعد از دریافت درخواست مشترک برای سلب امتیاز مالکیت، بررسی سیستماتیک را آغاز می‌کنند و با ارسال رمز یک‌بارمصرف (OTP) به مشترک، احراز هویت را انجام می‌دهند. درنهایت، درصورت تطابق مالکیت سیم‌کارت با اطلاعات فرد متقاضی، درخواست سلب امتیاز مالکیت انجام می‌شود.

حقی گفت مشترکان برای اطلاع از سیم‌کارت‌هایی که به نام آن‌ها ثبت شده است، می‌توانند با مراجعه به پورتال رگولاتوری به آدرس اینترنتی www.cra.ir در بخش حقوق کاربران وارد منو استعلام سرویس‌های مشترکان شومند یا به آدرس اینترنتی https://mobilecount.cra.ir مراجعه کنند و از تمام سرویس‌ها و شماره‌های تحت مالکیت و اپراتورهای مربوط به آن مطلع شوند.

اواسط اسفند سال گذشته سامانه سلب امتیاز سیم‌کارت یا سوزاندن سیم‌کارت راه‌اندازی شد. براساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، این سامانه با هدف توسعه دولت الکترونیکی و کاهش مراجعه ‌مردم به دفاتر پیشخوان و نمایندگی‌های اپراتورها در شرایط شیوع کرونا راه‌اندازی شده است.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه