آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

سامسونگ اقداماتی برای پایان دادن به بحران کمبود تراشه انجام می‌دهد

  • -
سامسونگ اقداماتی برای پایان دادن به بحران کمبود تراشه انجام می‌دهد

سامسونگ معتقد است که کمبود تراشه تا نیمه دوم ۲۰۲۲ (اواسط ۱۴۰۱) و به‌ویژه برای تراشه‌ها و چیپ‌های RF ادامه خواهد داشت و قصد دارد اقداماتی برای از بین بردن تأثیرات ناشی از این بحران انجام دهد.

کمبود جهانی تراشه تقریباً تمام شرکت‌های فناوری از جمله شرکت‌های فعال در صنعت گوشی‌های هوشمند را تحت تأثیر قرار داده است. حالا به گزارش androidauthority، سامسونگ یکی از قربانی‌های این بحران، جدول زمانی برای بهتر شدن این شرایط ارائه کرده است.

تیمون رُه، سخنگوی خبری سامسونگ، موضوع کمبود تراشه را روز ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) در نشستی با بیش از ۳۰ نماینده از شرکت‌های شریک و تأمین‌کننده در میان گذاشت.

سامسونگ در این نشست خاطرنشان کرد که بحران کمبود تراشه تا نیمه دوم ۲۰۲۲ (اواسط ۱۴۰۱) و به‌خصوص برای تراشه‌ها و چیپ‌های RF ادامه خواهد داشت.

چیپسِت به مجموعه‌ای از تراشه‌ها گفته می‌شود که برای کار با هم طراحی شده‌اند و معمولاً به عنوان محصولی واحد به بازار عرضه می‌شوند و چیپ‌های RF نیز تراشه‌هایی هستند که از سیگنال‌های الکترونیکی و الکترومغناطیسی برای خواندن و نوشتن داده‌ها بدون تماس استفاده می‌کنند.

به نظر می‌رسد که این سازنده کره‌ای قصد دارد اقدامات متعددی برای کاهش تأثیرات این کمبود انجام دهد و در همین راستا برای تضمین ظرفیت تولید تراشه با کارخانه‌های تولید این قطعات قرارداد‌هایی سالانه امضا خواهد کرد.

علاوه‌ بر این، سامسونگ ادعا کرده است که در حال حاضر به جای دو هفته برای مصرف چهار هفته خود تراشه ذخیره دارد.

کمبود تراشه در سال ۲۰۲۱ تأثیرات ناخوشایندی مانند تأخیر در رونمایی گلکسی FE 21 یا عرضه محدود گلکسی A52 5G و گلکسی A72 برای سامسونگ داشت. تلاش‌های امیدوارکننده سامسونگ هرچه باشند، بهتر است تا سال آینده به ثمر برسند، چرا که در غیر این صورت ممکن است تمامی اتفاقات سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) دوباره تکرار شوند.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه