آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

سامسونگ برای تولید تراشه‌های سیستم خودران با تسلا وارد مذاکره شد

  • -
سامسونگ برای تولید تراشه‌های سیستم خودران با تسلا وارد مذاکره شد

طبق گزارش‌ها، سامسونگ در حال مذاکره با تسلا درخصوص تولید تراشه‌های نسل بعدی خودروهای خودران این شرکت مبتنی گ‌بر فرایند ساخت هفت‌نانومتری است.

گیزموچاینا به‌نقل از وب‌سایت خبری اکونومیک دیلی کره مدعی شده است که تسلا و سامسونگ در چندین نوبت درباره طراحی تراشه مذاکره کرده‌اند و همچنین نمونه‌های اولیه تراشه برای سیستم خودران نسل بعدی تسلا موسوم به Hardware 4 بین آن‌ها ردوبدل شده است.

درصورت نهایی‌شدن قرارداد، سامسونگ تولید این تراشه‌ها را براساس فرایند ساخت هفت‌نانومتری شروع خواهد کرد. این شرکت کره‌ای درحال‌حاضر تراشه‌های سیستم Hardware 3 تسلا را تولید می‌کند.

سایبرتراک تسلا

با اینکه سامسونگ به فناوری ساخت تراشه‌های پنج‌نانومتری دست یافته است، تراشه‌های سیستم خودران Hardware 4 را براساس فرایند هفت‌نانومتری خواهد ساخت تا میزان تولید بیشتر و عملکرد پایدارتر تراشه‌های نصب‌شده را تضمین کند.

تاریخ دقیق شروع ساخت سیستم Hardware 4 مشخص نیست؛ اما انتظار می‌رود این فرایند تا چند ماه دیگر شروع شود. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در رویداد AI Day ماه پیش اعلام کرد این سخت‌افزار جدید برای خودرو خودران ساخت این شرکت موسوم به سایبرتراک حدود یک سال دیگر عرضه خواهد شد.

سامسونگ درحال‌حاضر بعد از TSMC، بزرگ‌ترین تولیدکننده قراردادی تراشه در جهان به‌حساب می‌آید. درحالی‌که این شرکت کره‌ای ۱۷٫۳ درصد سهم بازار تراشه را دراختیار دارد، شرکت تایوانی TSMC با ۵۲٫۹ درصد سهم بازار، فرسنگ‌ها از سامسونگ جلوتر است. بااین‌حال، سامسونگ در چند سال گذشته سرعت خود را در تولید تراشه افزایش داده و در تلاش است به پای TSMC برسد. این شرکت در حال تولید تراشه اسنپدراگون 888 است و همچنین درهای خود را به‌روی تولید تراشه‌های غیرموبایلی باز کرده است.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه