آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

سامسونگ همچون اپل تعمیر گوشی را در خانه امکان‌پذیر می‌کند

  • -
سامسونگ همچون اپل تعمیر گوشی را در خانه امکان‌پذیر می‌کند

سامسونگ اعلام کرد در برنامه «خودتعمیری» به صاحبان بعضی گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی امکان می‌دهد برخی از مشکلات دستگاهشان را در خانه رفع کنند.

یکی از معضلات مهم بسیاری از صاحبان گوشی‌های هوشمند این است که نمی‌توانند مشکلات رایج قطعات دستگاه خود، ازجمله شکستی صفحه‌نمایش را رفع کنند. چندی پیش، اپل از آغاز به‌ کار پروژه‌ی تعمیر سلف‌سرویس (Self Service Repair) در ایالات متحده‌ی آمریکا خبر و قطعات موردنیاز برای تعمیر گوشی‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ و نسل سوم آیفون SE را دردسترس قرار داد. حال سامسونگ می‌خواهد روشی را پیش روی مردم قرار دهد تا تعمیر برخی از قطعات گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی آسان‌تر و دردسترس‌تر شود.

به‌گزارش Android Authority، سامسونگ در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد به‌منظور اجرای برنامه‌ی جدیدش که به صاحبان گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی اجازه می‌دهد خودشان بعضی قطعات دستگاه را تعمیر کنند، با iFixit همکاری خواهد کرد.

در ابتدا، برنامه‌ی جدید سامسونگ از گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۱ به‌همراه تبلت گلکسی تب اس ۷ پلاس پشتیبانی می‌کند. مالکان دستگاه‌های مذکور می‌توانند قطعات و ابزارهای مخصوص برای تعویض صفحه‌نمایش و شیشه پشتی و درگاه‌های شارژ را تهیه کنند.

برای تعمیر صفحه‌نمایش گوشی، صاحبان محصول یادشده می‌توانند مجموعه‌هایی را بخرند که شامل صفحه‌نمایش، قاب‌فلزی گوشی، قاب و باتری است. بااین‌حال، اگر باتری گوشی متورم شده باشد، کاربران نباید خودشان اقدامی انجام دهند. برنامه‌ی خودتعمیری سامسونگ راهنماهای گام‌به‌گامی را نیز برای کمک به افراد ارائه می‌دهد.

سامسونگ می‌گوید پروژه‌ی جدیدش نه‌تنها به افزایش عمر تلفن‌ها کمک می‌کند؛ بلکه میزان ضایعات تولیدشده به‌واسطه‌ی این دستگاه‌ها را کاهش می‌دهد. گوشی‌ها و قطعات قابل‌تعمیر بیشتری در آینده به این برنامه اضافه خواهد شد. سامسونگ هنوز قیمت کیت‌های خودتعمیری را اعلام نکرده؛ اما گفته است که آن‌ها را با همان قیمتی می‌فروشد که به تعمیرکاران وابسته خود ارائه می‌دهد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه