آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

سامسونگ پیشتاز فروش گوشی در سال ۲۰۲۱؛ اپل در چند قدمی صدر

  • -
سامسونگ پیشتاز فروش گوشی در سال ۲۰۲۱؛ اپل در چند قدمی صدر

شرکت تحقیقاتی کانترپوینت اعلام کرد سامسونگ در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۷۰ میلیون گوشی هوشمند به‌فروش رساند. در این گزارش آمار فروش سایر شرکت‌ها نیز منتشر شده است.

خبرهای خوب و بد درباره‌ فروش سالانه‌ گوشی‌های هوشمند در جهان وجود دارد. بازار جهانی برای اولین‌بار در پنج سال گذشته (از سال ۲۰۱۷) رشد خوبی را ثبت کرد و فروش سالانه‌ آن به ۱٫۳۹ میلیارد دستگاه در سال ۲۰۲۱ رسید.

به‌نقل از techradar و براساس گزارش شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، با وجود رشد سالانه ۴ درصدی، این ارقام همچنان پایین‌تر از میزان رشد قبل از همه‌گیری بود که دلیل آن را می‌توان کمبود قطعات، همراه با تأثیر ویروس کرونا عنوان کرد.

در میان کشورها، هند و ایالات متحده سال بسیار خوب و درخور توجهی را پشت سر گذاشتند؛ اما چین به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان، به‌دلیل مشکلات مربوط به تقاضا و عرضه پیشرفتی نداشت و به کاهش رشدی خود ادامه داد. رشد در ایالات متحده اغلب ناشی از استقبال خوب مشتریان برای آیفون‌های سری ۱۲ اپل با پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G بوده است.

نسل جدید تاشوهای سامسونگ عملکرد خوبی دارند

براساس گزارش کانترپوینت، در میان تولیدکنندگان، سامسونگ بیش از ۲۷۰ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۱ فروخت که نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۶ درصد افزایش داشته است. این رشد اغلب به‌دلیل افزایش تقاضا برای گوشی‌های میان‌رده سری گلکسی A و M بود. از طرفی دیگر، صادرات سالانه سامسونگ باوجود محدودیت‌های عرضه افزایش پیدا کرد و تعداد آن در سه‌ماهه گذشته به ۶۷ میلیون رسید. نسل سوم گوشی‌های تاشدنی غول کره‌ای نیز در بخش پریمیوم عملکرد خوبی دارند.

فروش جهانی گوشی‌های هوشمند اپل در سال ۲۰۲۱ با ۱۸ درصد رشد به ۲۳۷٫۹ میلیون دستگاه رسید که دلیل آن نقش‌آفرینی قوی سری آیفون ۱۲ بود. اپل همچنین در بازارهای اصلی مانند ایالات متحده، چین، اروپا و هند رشد خوبی را تجربه کرد. کوپرتینویی‌ها در چین، پس از ۶ سال به لطف آیفون ۱۳، به بهترین برند گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ تبدیل شدند و سرانجام از سامسونگ به‌عنوان برترین تولید‌کننده‌ گوشی هوشمند جهان در این سه‌ماهه سبقت گرفتند.

شیائومی در سراسر جهان ۱۹۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به‌فروش رساند؛ اما در مجموع این شرکت چینی سال خوبی نداشت. فروش گوشی‌های شیائومی در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ پس از رکورد سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ کاهش پیدا کرد و در نهایت، سه‌ماهه چهارم با ثبت رشدی اندک، ۴۵ میلیون گوشی هوشمند فروخت.

اوپو که گستره‌ فعالیت خود را از سه‌ماهه‌ سوم سال ۲۰۲۱ با وان‌پلاس آغاز کرد، یکی دیگر از بهترین نقش‌آفرینان گوشی‌های هوشمند بود که با رشد ۲۸ درصدی سالانه به فروش ۱۴۳٫۲ میلیون دستگاه رسید. بااین‌تفاسیر، رکورد فروش جدیدی را در سال ۲۰۲۱ ثبت کرد.

ویوو به‌دلیل سبد محصولات گسترده، بالاترین فروش سالانه خود را در جهان داشت. باوجود این، در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱، رشد آن نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۹ درصد کاهش پیدا کرد؛ زیرا اپل رتبه اول را در بازار گوشی‌های هوشمند چین به خود اختصاص داد.

غافلگیری موتورولا

طبق داده‌های کانترپوینت، جالب است که موتورولا سریع‌ترین رشد را در بین ده شرکت برتر گوشی‌های هوشمند براساس فروش سالانه جهانی داشت. این شرکت پس از خروج ال‌جی در ایالات متحده از فرصت استفاده کرد و با عرضه‌ مجموعه‌ای قوی از گوشی‌ها، سهمی در محدوده‌ قیمتی زیر ۳۰۰ دلار به‌دست آورد.

ریلمی با فروش خوب خود در هند، برای اولین‌بار وارد پنج تولیدکننده‌ برتر اندرویدی جهان شد؛ زیرا گوشی‌های 5G مقرون‌به‌صرفه‌ای را روانه‌ بازار کرد. آنر نیز در سال ۲۰۲۱ به‌عنوان یک شرکت مستقل در ده جایگاه برتر به کار خود پایان داد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه