آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

سونی در حال ساخت کنترلری برای گوشی‌های هوشمند است

  • -
سونی در حال ساخت کنترلری برای گوشی‌های هوشمند است

گزارش‌ها حاکی از آن است که سونی در حال ساخت کنترلرهایی شبیه دسته‌ پلی‌استیشن برای اتصال به گوشی‌های هوشمند است.

به نظر می‌رسد سونی تلاش‌هایش را برای ورود به دنیای گیمینگ گوشی‌های هوشمند از سر گرفته و احتمالا در حال ساخت کنترلری شبیه کنترلر پلی‌ استیشن است که به گوشی‌های هوشمند متصل می‌شود.

آنچه از تصویر پتنت ثبت شده سونی مشخص است، به نظر می‌رسد گوشی هوشمند قرار است در وسط این دسته قرار گیرد که از طراحی آشنا و محبوب کنترلر پلی‌استیشن الهام گرفته و دکمه‌ها، پد و تریگرها از آن کنترلری در خور یک کنسول بازی ساخته است. البته مشخص نیست آیا این دسته از موتورهای ایجاد لرزه دوال‌سنس هم پشتیبانی می‌کند یا خیر، اگرچه طراحی آن شباهت بیشتری به دسته دوال‌شوک PS4 دارد.

پتنت سونی برای کنترلر موبایل

اگرچه همین حالا هم می‌توان از کنترلرهای پلی استیشن و اتصال بلوتوث برای بازی با گوشی‌های هوشمند سازگار استفاده کرد، این طرح نشان می‌دهد که سونی قرار است کنترلری مخصوص موبایل شبیه دسته‌های شخص ثالث عرضه شده برای آیفون مانند Backbone One، تولید کند.

کنترلر آیفون backbone one

طرح کنترلر موبایل سونی شباهت زیادی به کنترلر مخصوص آیفون Backbone One دارد

این اولین باری نیست که غول ژاپنی دنیای تکنولوژی توجه‌اش را به هرچه قابل‌حمل‌تر کردن تجربه گیمینگ معطوف کرده است. در سال ۲۰۱۱، این شرکت گوشی کشویی سونی اریکسون پلی را عرضه کرد که به یک جوی‌پد و دکمه‌هایی شبیه کنترلر کنسول بازی محبوبش مجهز بود. اگرچه ایده‌ی این گوشی، نوآورانه و جلوتر از زمان خود بود، تکنولوژی لازم برای به اجرای کامل آن به اندازه کافی پیشرفت نکرده بود و مثلا اجرای بازی‌های سه‌بعدی سنگین روی سخت‌افزار این گوشی در آن زمان غیرممکن بود.

اما حالا سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند به قدری پیشرفته شده است که می‌تواند از پس اجرای بازی‌های سنگینی چون پابجی با آن نقشه‌ بسیار بزرگش بر‌آید. سال گذشته، گزارش‌هایی مبنی بر مشاهده محصول هنوز عرضه نشده سونی در اینترنت به نام اکسپریا پلی ۲ منتشر شد. خبر ثبت پتنت کنترلر گوشی هوشمند هم یا به این معنی است که سونی در حال توسعه لوازم جانبی برای این دستگاه است یا مشغول ساخت دستگاه اکسپریا پلی‌ با قابلیت استریم بازی به همراه دیگر قابلیت‌های متداول گوشی‌های هوشمند است.

شما در مورد پتنت سونی برای ساخت کنترلر گوشی‌های هوشمند و طراحی آن چه فکر می‌کنید؟

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه