آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

سیستم‌های پرداخت جایگزین در اپ استور کره‌جنوبی پذیرفته می‌شود

  • -
سیستم‌های پرداخت جایگزین در اپ استور کره‌جنوبی پذیرفته می‌شود

اپل به کاربران اهل کره‌جنوبی اجازه می‌دهد در اپ استور از سیستم‌های پرداخت جایگزین استفاده کنند.

اپل اکنون باید به سیستم‌های پرداخت جایگزین در کره‌جنوبی اجازه می‌دهد با قانون جدیدی مطابقت داشته باشند که شرکت‌های فناوری مانند گوگل و اپل را از تحمیل سیستم‌های پرداخت درون‌برنامه‌ای خود منع می‌کند.

به‌گزارش اپل اینسایدر، ماه سپتامبر کره‌جنوبی قانونی تصویب کرد که اپراتور فروشگاه‌های اپلیکیشن مانند اپل و گوگل را از الزام توسعه‌دهندگان به استفاده از سیستم‌های پرداخت شخص اول برای خریدهای درون‌برنامه‌ای منع می‌کند. علاوه‌براین، اصلاحیه‌ی مذکور دور قوانینی خط قرمز می‌کشد که توسعه‌دهندگان را از بازاریابی کالاهای خود در سایر سیستم‌عامل‌ها منصرف می‌کند.

برای اولین‌بار اکنون اپل به سیستم‌های پرداخت جایگزین در کره‌جنوبی اجازه می‌دهد از قانون جدید پیروی کنند. این شرکت سیستم پرداخت جایگزینی را با هزینه‌ی خدمات کاهش‌یافته به‌عنوان بخشی از برنامه‌های انطباق به کمیسیون ارتباطات کره (KCC) ارائه خواهد کرد. طرح‌های یادشده تاریخی برای اعمال این سیاست و میزان کاهش هزینه‌ی خدمات را فاش نکرده‌اند.

کوپرتینویی‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند:

مشتاقانه منتظر همکاری با KCC و جامعه‌ی توسعه‌دهندگان خود روی راه‌حلی هستیم که به‌نفع کاربران کره‌ای باشد. اپل برای قوانین کره احترام زیادی قائل است و سابقه‌ی همکاری تنگاتنگی با توسعه‌دهندگان اپ با استعداد این کشور دارد.

در سال‌های اخیر، اپل و گوگل به‌دلیل سیستم‌های پرداخت درون‌برنامه‌ای خود با انتقاد مواجه شده‌اند. انتقادها به این دلیل است که هر دو شرکت تا ۳۰ درصد از مبلغ خریدهای درون‌برنامه‌ای را برای خود برمی‌دارند. ماه نوامبر، شکایتی دسته‌جمعی ادعا کرد اپل از پلتفرم محبوب iOS خود برای ایجاد اکوسیستمی بسته استفاده کرده است که مشتریان را در بازار نرم‌افزاری زیر فشار کمیسیون‌های اپ استور قرار می‌دهد و هزینه‌ها همچنان باعث سودهای «فرارقابتی» می‌شود.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه